Tων Bruder, Cohn, Olnek,Pollack, Previto, Zigler (Μετάφραση και εκδόσεις Κ.Χρυσάιδου, Γ.Χαρατζάς)Το εγχειρίδιο που περιγράφει την πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα τεχνική υποκριτικής του Ντέιβιντ Μάμετ, γραμμένο από έξη  μαθητές του, που ονομάζεται «Πρακτική Αισθητική».
•    Η «Πρακτική Αισθητική» είναι η επαναστατική τεχνική υποκριτικής που εισήγαγε και ανέπτυξε ο Ντέιβιντ Μάμετ και οι συνεργάτες του στην Αμερική στα μέσα της δεκαετίας του ’80 εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη διδασκαλία της υποκριτικής.  Έτσι, και για τα ελληνικά δεδομένα αποτελεί πρωτοποριακή και ολοκληρωμένη πρόταση εκμάθησης της υποκριτικής τέχνης διότι εξηγεί ακριβώς τι χρειάζεται να κάνει ένας ηθοποιός τόσο πριν και κατά τη διάρκεια των προβών όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων. Οι συνήθεις, επί σκηνής, προβληματισμοί των ηθοποιών όπως
?    Δεν ξέρω τι κάνω
?    Δεν ξέρω τι να κάνω με το «θέλω» μου
?    Πώς χτίζεται ο χαρακτήρας που υποδύομαι;
?    Πρέπει να «νιώθω» αυτό που νιώθει ο χαρακτήρας;
?    Σε τι πρέπει να συγκεντρωθώ επί σκηνής;
?    Ποια είναι τα εργαλεία της τέχνης μου; Πώς προσεγγίζεται ένα κείμενο;
?    Υπάρχει τεχνική στην υποκριτική; Είναι κάτι που μαθαίνεται;
απαντώνται ολοκληρωμένα, υπεύθυνα και κυρίως πρακτικά.  Έτσι ο επαγγελματίας ηθοποιός που έχει ασκηθεί στην Πρακτική Αισθητική έχει αυξημένη αυτοπεποίθηση διότι γνωρίζει επακριβώς ποια είναι η δουλειά του και κυρίως πώς να την φέρνει σε πέρας.

•    Το Πρακτικό Εγχειρίδιο για τον Ηθοποιό είναι ένα απλό και ουσιώδες βιβλίο για την τέχνη της υποκριτικής, που περιγράφει μια τεχνική η οποία αναπτύχθηκε και βελτιώθηκε από τους συγγραφείς, όλοι τους νέοι ηθοποιοί, κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους με τον βραβευμένο με Πούλιτζερ συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ, τον ηθοποιό Γουίλιαμ Μέισι και τον σκηνοθέτη Γκρέγκορι Μόσερ.  Είναι γραμμένο για κάθε ηθοποιό που έχει κάποια στιγμή νιώσει απογοητευμένος από τα μαθήματα υποκριτικής που είχαν έλλειψη σαφήνειας και αντικειμενικότητας, και που απέτυχαν να δώσουν ένα αξιόπιστο σετ εργαλείων. Η δουλειά του ηθοποιού, λένε οι συγγραφείς, είναι να «βρει έναν τρόπο να ζει με αλήθεια κάτω απ’ τις φανταστικές συνθήκες του έργου». Οι τρόποι με τους οποίους ένας ηθοποιός μπορεί να πετύχει αυτή την αλήθεια διαμορφώνουν την ουσία αυτού του εύστοχου βιβλίου.

•    Η καινοτομία της Πρακτικής Αισθητικής για τα ελληνικά δεδομένα έγκειται στο πόσο χειροπιαστή και σαφής είναι.  Για πρώτη φορά μια τεχνική προσφέρει συγκεκριμένα εργαλεία στον ηθοποιό που τον απενοχοποιούν και τον απελευθερώνουν επί σκηνής (από το σημείωμα των μεταφραστών).

•    Για περισσότερες πληροφορίες www.ithopios.blogspot.com.