Off Canvas sidebar is empty

Κινηματογραφικές βραδιές Rocky Racoon

{mosimage} Έναρξη των «Κινηματογραφικών Βραδιών στο Rocky» με αφιέρωμα στο Αvant garde cinema του 1920-1930 την Παρασκευή 19 Γενάρη  στις 7.30 μ.μ.   Αυτή την Παρασκευή (19-1) και κάθε Παρασκευή στις 7.30 μ.μ. στο Rocky Raccoon (Γεροκωστοπούλου 56) καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, θα πραγματοποιούνται αφιερώματα σε ενδιαφέρουσες θεματικές του σινεμά, με προβολές cult ταινιών που θα γεννήσουν συζητήσεις και προβληματισμούς.
 
Ηθικοί αυτουργοί η νεοσύστατη μη κερδοσκοπική εταιρία στο χώρο των πολιτιστικών «Καλλιτεχνική Διάδραση» και ο Τάκης Γασπαράτος ιδιοκτήτης του Rocky Raccoon. Οι προβολές της Παρασκευής θα συνοδεύονται από σύντομες εισηγήσεις του καλλιτεχνικού υπεύθυνου των «Βραδιών Κινηματογράφου στο Rocky» Γιάννη Καραμπίτσου, σκηνοθέτη και κριτικού κινηματογράφου και θα ακολουθεί συζήτηση με τους παρευρισκομένους.
Οι ταινίες που θα προβληθούν (μεταξύ των οποίων τα ανεπανάληπτα αριστουργήματα «Διάλειμμα», «Μηχανικό Μπαλέτο», «Ένας Ανδαλουσιανός Σκύλος») ανήκουν στο πρωτοποριακό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’20, είναι συνολικής διάρκειας 2,5 ωρών και είναι οι εξής:

Χανς Ρίχτερ: «Ρυθμός 21, (1921)», 4’
«Vormittagsspuk, Πρωινά Φαντάσματα, (1928)» 7’
«Inflation, (1928)» 8’
Βίκινγκ Ένγκελινγκ: «Διαγώνια Συμφωνία», (1921)» 7’
Βάλτερ Ρούτμαν: «Opus IΙΙ (1923)» 3’
Φερνάν Λεζέ: «Μηχανικό Μπαλέτο, (1924)» 14’
Ρενέ Κλερ & Φράνσις Πικάμπια: «Διάλειμμα, (1924)»  22’
Μαρσέλ Ντισάμπ: «Anemic Cinema», (1926)» 6’
Μαν Ρέι: «Le retour a la raison, (1923)» 5’, « Emak Bakia, (1927) » 17’,
«Etoile de Mer, (1928)» 15’
Ζερμέν Ντιλάκ : «Το Κοχύλι και ο Πάστορας, (1928)» 31’
Γιόρις Ίβενς: «Η Βροχή, (1928)» 9’
Λουί Μπουνιουέλ: «Ένας Ανδαλουσιανός Σκύλος» (1929) 17’


Το Σάββατο 20-1, το σεμινάριο «ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΜΠΕΡΓΜΑΝ» που συνδιοργανώνεται από την «Καλλιτεχνική Διάδραση» και την Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας,  με την συνεργασία της ΔΕΠΑΠ και του περιοδικού ΤΟ ΔΟΝΤΙ  συνεχίζει και αυτή την εβδομάδα τη δράση του. Το «Εργαστήρι Σεναρίου, Σκηνοθεσίας & Υποκριτικής Μπροστά στη Κάμερα» θα πραγματοποιηθεί εκτάκτως για αυτή την εβδομάδα στην αίθουσα φωτογραφίας  του Α.Σ.Τ.Ο. (Βαλτετσίου 3) το Σάββατο στις 2.00 μ.μ.. Στα πλαίσια του θεωρητικού σεμιναρίου «Ανάλυση Ταινίας-12 Μαθήματα για τον κινηματογράφο» στις 6.30 μ.μ.  στην αίθουσα χορού της Τατιάνας Λοβέρδου (Τζουρτζ 10 και Σατωβριάνδου) θα προβληθεί και αναλυθεί η αριστουργηματική ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι «Επάγγελμα Ρεπόρτερ» με τον Τζακ Νίκολσον.
Επόμενη Σελίδα Αναλυτικές Πληροφορίες Για τα Σεμινάρια Κινηματογράφου
{mospagebreak}
Ανάλυση Ταινίας-12 Μαθήματα για τον Κινηματογράφο
Διάρκεια σεμιναρίου: 12 εβδομαδιαία μαθήματα διάρκειας 3 ωρών
Χώρος διεξαγωγής: Σχολή Τατιάνας Λοβέρδου (Τζουρτζ 10 κ Σατωβριάνδου)
Χρόνος διεξαγωγής: Κάθε Σάββατο
Έναρξη Σεμιναρίου: 6.15 - 9.30 μ.μ.Σάββατο 20 Ιανουαρίου
Με αφορμή την προβολή μερικών εκ των καλύτερων ταινιών που σημάδεψαν την πορεία του παγκόσμιου κινηματογράφου θα προταθεί μια μέθοδος «διαβάσματος» και ανάλυσης ταινίας που θα αναδεικνύει όσα «κρυμ-μένα» βρίσκονται κάτω από το ευδιάκριτο πρώτο επίπεδο ανάγνωσης. Η εισήγηση που θα προηγείται της προβολής θα περιλαμβάνει στοιχεία για το ρεύμα, τη σχολή ή το κίνημα που είναι ενταγμένη η ταινία (π.χ. σουρεαλισμός, νεορεαλισμός κ.ά), αν είναι ενταγμένη και αναφορά στο συνολικό έργο του σκηνοθέτη της ταινίας.
Με τη συνδρομή αυτών των στοιχείων, αλλά και την μελέτη της μορφής και του ύφους της ταινίας, όχι μόνο το τι λέει μια ταινία αλλά και πως το λέει, θα διευκολυνθεί η μετάβαση του συμμετέχοντα στο σεμινάριο από μια ενδεχόμενα παθητική θέαση σε μια περισσότερο ενεργητική και δημιουργική.
Μαζί θα παρουσιαστεί και η ενότητα 12 Μαθήματα για τον Κινηματογράφο, ως μια προσπάθεια αναβίωσης των εισηγήσεων που ο μεγάλος δάσκαλος της κριτικής Βασίλης Ραφαηλίδης λάνσαρε πριν 30 χρόνια περίπου.
Τα θέματα με τα οποία θα καταπιαστεί είναι:
•    Τι είναι ο κινηματογράφος; Ο κινηματογράφος ως τέχνη και βιομηχανία.
•    Γνωριμία με την κινηματογραφική Αισθητική και Σημειωτική. Τι διαφοροποιεί το κινηματογράφο
                από τις υπόλοιπες τέχνες; Αισθητική του ακαδημαϊκού και του μοντέρνου κινηματογράφου.
•    Σύντομη Ιστορία των κινηματογραφικών ρευμάτων, σχολών και κινημάτων και αναφορά στο έργο 
                μεγάλων δημιουργών που συνέτειναν στην καθιέρωση του ως τέχνη
•    Ιστορία του Μοντάζ (Πόρτερ, Γκρίφιθ, Αϊζεστάιν, Γουέλς, Γκοντάρ)
•    Αναφορά στον Πειραματικό Κινηματογράφο
•    Σύντομη ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου
•    Εισαγωγή στη Γλώσσα του κινηματογράφου - Εκφραστικά Μέσα του Κινηματογράφου
•    Κινηματογραφικός χωρόχρονος - Χωρικές και χρονικές ελλείψεις - Σκηνή και Σεκάνς - Είδη πλάνων - Θέσεις και κινήσεις της μηχανής λήψης
•    Εισαγωγή στις έννοιες σεναρίου και σκηνὸ¸εσίας
•    Ηθοποιία στον κινηματογράφο
•    Προοπτικές του σύγχρονου κινηματογράφου
•    Κινηματογράφος και Νέες Τεχνολογίες – Γνωριμία με το Ψηφιακό Βίντεο
Κόστος συμμετοχής
Γενική συμμετοχή: 100 €.
Μέλη Κινηματογραφικής Λέσχης – Συνδρομητές περιοδικού ΤΟ ΔΟΝΤΙ – φοιτητές – μέλη πολιτιστικών ομάδων: 80 €

Εργαστήρι Σεναρίου, Σκηνοθεσίας και Υποκριτικής Μπροστά στη Κάμερα
Διάρκεια σεμιναρίου: 20 εβδομαδιαία μαθήματα διάρκειας 4 ωρών
Χώρος διεξαγωγής: Μέγαρο Λόγου και Τέχνης (Πλ. Γεωργίου)
Χρόνος διεξαγωγής: Κάθε Σάββατο 2.00 – 6.00 μ.μ.
Έναρξη Σεμιναρίου: Σάββατο 20 Ιανουαρίου

Γενική περιγραφή
Το σεμινάριο αποτελείται από δύο ενότητες οι οποίες θα διδαχτούν παράλληλα. Στην πρώτη ενότητα του σεμιναρίου, θα διδαχτούν κείνες οι πλευρές της κινηματογραφικής αισθητικής που έχουν άμεση σχέση όχι μόνο με το τι αλλά και το πως της κινηματογραφικής ταινίας. Η έμφαση που θα δοθεί στα ζητήματα κινηματογραφικής μορφής και ύφους, θα διευκολύνει τους συμμετέχοντες να οδηγηθούν πιο εύκολα στα «μυστικά» της δημιουργίας μιας ταινίας.
Η δεύτερη ενότητα του σεμιναρίου θα είναι αφιερωμένη στην κινηματογραφική εκπαίδευση όπου θα διδαχτούν βασικές αρχές σεναρίου και σκηνοθεσίας, εικονοληψίας και ηχοληψίας, σκηνογραφίας, διεύθυνσης ηθοποιού και παραγωγής, εστιασμένες στη παραγωγή ταινίας με ψηφιακό βίντεο, θα συγγραφεί σενάριο για ταινία μυθοπλασίας μικρού μήκους (διάρκειας έως 7΄ λεπτών), για ταινία ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (διάρκειας μέχρι 15΄ λεπτών) και για πειραματική ταινία διάρκειας μέχρι 3΄ λεπτών.
Όταν θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία των δύο παράλληλων ενοτήτων οι συμμετέχοντες θα είναι έτοιμοι να περάσουν στην κινηματογραφική πράξη, πραγματοποιώντας τα γυρίσματα των 3 ταινιών. Το μοντάζ των ταινιών θα γίνει από τους ίδιους τους συμμετέχοντες με την καθοδήγηση του συντονιστή του σεμιναρίου αμέσως μετά το τέλος της ταινίας.
Διάρθρωση προγράμματος
Α’ Ενότητα: Εφαρμοσμένη Κινηματογραφική Αισθητική:
Η ανάπτυξη της ενότητας θα γίνει με τη προβολή χαρακτηριστικών αποσπασμάτων από ταινίες και θα έχει διάρκεια μίας ώρας για τις 16 πρώτες συναντήσεις.
• Τρόποι Παραγωγής και τύποι κινηματογραφικών ταινιών
• Σύντομη αναφορά στην ιστορία του κινηματογράφου
• Τάσεις στο Ντοκιμαντέρ
• Έννοια, σημασία και βασικές αρχές της κινηματογραφικής μορφής
• Κινηματογραφικό Ύφος (Ποιες κινηματογραφικές τεχνικές το καθορίζουν;)
• Αφηγηματικά και μη αφηγηματικά μορφικά συστήματα
• Μορφή, ύφος και ιδεολογία
• Έννοια, δύναμη, όψεις και λειτουργίες της μιζανσέν (Mise en Scene): Ηθοποιοί, Φωτισμοί,  
    Σκηνικά, Κουστούμια και Μακιγιάζ
• Πλάνο: Η κινηματογραφική φωτογραφία
• Μοντάζ και ντεκουπάζ
• Τα αισθητικά πεδία του κινηματογραφικού μέσου: Φως και Χρώμα, Επιφάνεια της οθόνης, 
    Βάθος και Όγκος, Χρόνος, Ήχος
• Από τι αποτελείται το Κινηματογραφικό Συνεργείο
Β΄ Ενότητα: Κινηματογραφική πράξη: Εκπαίδευση.
Θα διδάσκεται παράλληλα με την πρώτη ενότητα, θα έχει διάρκεια 3 ώρες για τις 16 πρώτες συναντήσεις και θα αποτελείται κυρίως από το εργαστήρια σεναρίου, σκηνοθεσίας και διεύθυνσης ηθοποιού – υποκριτικής στον κινηματογράφο. Θα διδαχτούν επίσης οι εντελώς απαραίτητες γνώσεις για την εικονοληψία, την ηχοληψία, την σκηνογραφία και τη διεύθυνση παραγωγής.
• Εισαγωγή στη Ψηφιακή Εικόνα - Ψηφιακό Βίντεο
• Εργαστήρι Σεναρίου διάρκειας μιας ώρας ανά συνάντηση  Ι) Βασικές αρχές και τεχνική του σεναρίου.  
Συγγραφή σεναρίου με τη συνδρομή μεθόδων της δημιουργικής γραφής, της ψυχολογίας και ψυχανάλυσης για ταινία μυθοπλασίας διάρκειας μέχρι 7΄ λεπτών.
ΙΙ) Σενάριο και σκηνοθεσία στο Ντοκιμαντέρ, συγγραφή σεναρίου για ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (διάρκειας μέχρι 15΄ λεπτών)
ΙΙΙ) «Σενάριο» για πειραματική ταινία μη αφηγηματική διάρκειας μέχρι 3΄ λεπτών.
• Εργαστήρι Σκηνοθεσίας και Διεύθυνσης Ηθοποιών-Υποκριτικής Μπροστά από την Κάμερα (με τη συνδρομή του θεατρικού παιχνιδιού) διάρκειας δύο ωρών ανά συνάντηση. Γυρίσματα σκηνών με χρήση φώτων και μικροφώνων και εναλλαγή των συμμετεχόντων σε όλους τους ρόλους του συνεργείου.
• Βασικές αρχές εικονοληψίας και σκηνογραφίας
• Βασικές αρχές ηχοληψίας (συλλογή ήχων και είδη μικροφώνων, μπουμ)
• Βασικές αρχές διεύθυνσης παραγωγής
Γ΄ Ενότητα: Κινηματογραφική Πράξη: Επιτέλους Γυρίζουμε!
4 εβδομαδιαίες συναντήσεις διάρκειας 4 ωρών / συνάντηση
• Γύρισμα των 3 ταινιών μικρού μήκους μιας μυθοπλασίας, μιας ντοκιμαντέρ και μιας τρίτης πειραματικής μη αφηγηματικής.
• Μοντάζ με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή των ταινιών που θα γυριστούν με χρήση του Adobe Premiere και του Avid σε εργαστήρι Μοντάζ που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο με τη συμμετοχή και των μαθητών του σεμιναρίου Μοντάζ.

Κόστος συμμετοχής

Γενική συμμετοχή: 180€.

Tα μέλη θεατρικών ομάδων, πολιτιστικών συλλόγων και τα μέλη των Πολιτιστικών Ομάδων Φοιτητών του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Πάτρας, με την απλή επίδειξη της σχετικής βεβαίωσης: 140€.
Μέλη Κινηματογραφικής Λέσχης – Συνδρομητές περιοδικού ΤΟ ΔΟΝΤΙ: 120 €
Κόστος Συμμετοχής και στα δύο σεμινάρια:  180€.

Tα μέλη θεατρικών ομάδων, πολιτιστικών συλλόγων και τα μέλη των Πολιτιστικών Ομάδων Φοιτητών του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Πάτρας, με την απλή επίδειξη της σχετικής βεβαίωσης: 165€.
Μέλη Κινηματογραφικής Λέσχης – Συνδρομητές περιοδικού ΤΟ ΔΟΝΤΙ και 150€. 
Για περισσότερες πληροφορίες Επικοινωνήστε Με τον κ. Γιάννη Καραμπίτσο
στο τηλέφωνο 6944143564 και στο e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Στην ηλεκτρονική σελίδα του περιοδικού ΤΟ ΔΟΝΤΙ, www.todonti.gr 
 

Πληροφορίες Koyinta