Off Canvas sidebar is empty

Κλασσικά κινηματογραφημένα

{mosimage}Ένα 14ήμερο αφιέρωμα στον πρόωρα χαμένο κριτικό κινηματογράφου Μπάμπη Ακτσόγλου οργανώνουν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ο δήμος Αθηναίων, παρουσιάζοντας, στην Αθήνα, έναν κύκλο προβολών ταινιών υπό τον τίτλο «Κλασσικά κινηματογραφημένα».
Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στον δημοτικό θερινό κινηματογράφο Σινέ Στέλλα, στην Κυψέλη, από τις 31 Αυγούστου έως τις 13 Σεπτεμβρίου και γίνονται με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.

Το πρόγραμμα προβολών χωρίζεται στις εξής τέσσερις θεματικές ενότητες:
* Ο Κόσμος των Παιδιών, με ταινίες που μιλούν για παιδική ψυχοσύνθεση, ιδανικές για «μικρά και μεγάλα παιδιά»
* Μουσικές Ιστορίες, θρυλικά ντοκουμέντα που καταγράφουν την ιστορία της σύγχρονης κουλτούρας της ροκ
* Αξέχαστες Κωμωδίες, με απολαυστικά και πάντα επίκαιρα δείγματα του είδους και
* Κλασικά, με διαχρονικά αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά.

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με την παράλληλη προβολή επιλεγμένων νεότερων αλλά και παλαιότερων ελληνικών ταινιών μικρού μήκους, που συνάδουν με τη θεματολογία των υπόλοιπων φιλμ, ενώ επιφυλάσσονται εκπλήξεις με διάφορες εκδηλώσεις και συζητήσεις.


Αναλυτικά το πρόγραμμα των προβολών:
    
Παρασκευή 31 Αυγούστου:
«Ξυπόλητο τάγμα»
«Τσιπς» (μικρού μήκους)

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου:
«Ένα αγρίμι στην πόλη»
«Το ταμένο» (μικρού μήκους)               

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου:
«Το τσίρκο»
«Αθέμιτος συναγωνισμός» (μικρού μήκους)           

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου:
«Ρέγγε, με τον ρυθμό στον Παράδεισο»

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου:
«Let’s spend the night together»
«Paint it black» (μικρού μήκους)     

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου:
«Monterey pop»
«Φλέρυ- η τρελή του φεγγαριού» (μικρού μήκους)                               

Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου:
«Μανχάταν»
«Έλα να σου πω (μικρού μήκους)

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου:
«Ο θείος μου»

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου:
«Φρανκενστάιν τζούνιορ»

Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου:
«Ο κλέψας του κλέψαντος»

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου:
«Ο αθώος»

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου:
«Σατυρικόν»

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου:
«Ασανσέρ για δολοφόνους»
«Don’t miss the killer» (μικρού μήκους)

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου:
«Βιριδιανα»
«Λάθος αιώνας» (μικρού μήκους)


Στην επόμενη σελίδα οι ταινίες αναλυτικά:
{mospagebreak}
Ενότητα: Ο κόσμος των παιδιών

«Ξυπόλητο τάγμα»- Σκηνοθεσία: Γκρεγκ Τάλλας (Ελλάδα, 1954,  93')
Η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του B’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η μέχρι πρόσφατα χαμένη ταινία- σταθμός για τον ελληνικό κινηματογράφο που η διεθνής κριτική τοποθέτησε δίπλα στο Ρώμη Ανοχύρωτη Πόλη και τον Κλέφτη Ποδηλάτων.

«Τσιπς»- Σκηνοθεσία Κώστας Μαχαίρας (Ελλάδα /Γερμανία, 1998, 10’)
Ο Τσιπς έχει φασαρίες…
Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βερολίνου, 1999

«Ένα αγρίμι στην πόλη»- Σκηνοθεσία: Φρανσουά Τριφό (Γαλλία, 1969, 85’)
Η πραγματική ιστορία ενός παιδιού που βρέθηκε, στα τέλη του προπερασμένου αιώνα, να ζει σε πρωτόγονη κατάσταση σ’ ένα δάσος της Γαλλίας. Ο Τριφό αφηγείται την επίμονη κι εξαντλητική προσπάθεια του καθηγητή Ζαν Ιτάρ να ξυπνήσει μέσα του τον άνθρωπο. Όταν προβλήθηκε στη Γαλλία το 1970, ανέδειξε, για πρώτη ίσως φορά, τα θέματα της προστασίας των παιδιών.

«Το ταμένο»- Σκηνοθεσία: Μάρσα Μακρή ( Ελλάδα, 2002, 15΄)
Ένα καλογεροπαίδι, όταν, από το μοναστήρι όπου είναι «ταμένο», του αναθέτουν ένα  θέλημα ξεστρατίζει, ακολουθώντας τον δρόμο με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κανών, 2002

«Το τσίρκο»- Σκηνοθεσία: Τσάρλι Τσάπλιν  ( ΗΠΑ 1928, 72’)
Ο Σαρλό βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα τσίρκο, καθώς τον καταδιώκει η αστυνομία νομίζοντας ότι είναι πορτοφολάς. Την ώρα του προγράμματος, κατρακυλάει στην πίστα. Η εμφάνισή του κάνει το κοινό να γελά και ο διευθυντής του τσίρκο τον προσλαμβάνει αμέσως σαν κλόουν.

«Αθέμιτος συναγωνισμός»- Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης (Ελλάδα, 1983, 22’)
Ένας γυρολόγος παρέα με έναν μικρό κλέβουν από ένα φορτηγό καρπούζια μέχρι που προκαλούν την έκρηξη της θεάς Θέμιδος.

Ενότητα: Μουσικές ιστορίες

«Reggae sunsplash» («Ρέγγε, με τον ρυθμό στον Παράδεισο»)- Σκηνοθεσία Στέφαν Πολ (Δ. Γερμανία /Τζαμάικα, 1979, 107')
Ο Μπομπ Μάρλεϊ, ο θρύλος της σύγχρονης μουσικής,  πρωταγωνιστεί στην κλασσική αυτή ταινία που παρουσιάζει την μεγάλη έκρηξη της μουσικής ρέγκε στην δεκαετία του '70. Ένα εντυπωσιακό φιλμ, καθώς καταγράφει τα πολιτικά, κοινωνικά και θρησκευτικά  στοιχεία της κουλτούρας  που γέννησε το φαινόμενο αυτό της σύγχρονη μουσικής.

«Let’s spend the night together»- Σκηνοθεσία: Χολ Άσμπυ ( ΗΠΑ, 1983, 95’)
Μία εντυπωσιακή καταγραφή της συναυλίας- επιστροφής των θρυλικών Rolling Stones, το 1981.

«Paint it black»-Σκηνοθεσία: Νίκος Λέρου (Ελλάδα, 2003, 18’)
Η κλασική ιστορία της σύγκρουσης των γενεών, μόνο που ο μπαμπάς είναι ο επαναστατημένος ροκάς, και ο γιος, ο συντηρητικός βιοπαλαιστής οικογενειάρχης

«Φλέρυ- η τρελή του φεγγαριού»- Σκηνοθεσία: Αντώνης Μποσκοίτης (Ελλάδα, 2002, 26’)
Ένα κινηματογραφικό πορτραίτο της Φλέρυς Νταντωνάκη ( 1937-1998) της ιέρειας του Μεγάλου Ερωτικού του Μάνου Χατζιδάκι, με σπάνιο κινηματογραφικό υλικό , δραματοποιημένες σκηνές και  αφηγήσεις όλων των καλλιτεχνών που η τροχιά τους διασταυρώθηκε με την δική της.

«Monterey pop»- Σκηνοθεσία: Άλαν Πένεμπεϊκερ (ΗΠΑ,1968, 78')
Το Φεστιβάλ του Μοντερέι στην Καλιφόρνια, το 1967, δεν είναι απλά συναυλίες καλλιτεχνών: είναι η γιορτή μιας κουλτούρας που βρισκόταν σε εγρήγορση διακηρύσσοντας την  θετική έκφραση και στάση απέναντι στη ζωή. Η ταινία άφησε εποχή, καταγράφοντας την έκρηξη της  flower power. Οι περισσότεροι από τους διάσημους καλλιτέχνες που λαμβάνουν  μέρος, ήταν ακόμη τότε σχεδόν άγνωστοι. Οι μυθικές εμφανίσεις που καταγράφει η ταινία είναι ένας ακόμα  λόγος που θεωρείται απόλυτα κλασσική.

Ενότητα: Αξέχαστες κωμωδίες

«Manhattan»- Σκηνοθεσία: Γούντι Άλεν (ΗΠΑ, 1979, Διάρκεια: 96')
Ο Άιζακ Ντέιβις έχει χωρίσει δις. Η μια εκ των πρώην του έχει πάει στο Κατμαντού και η άλλη, έχει γράψει ένα βιβλίο για το ποιόν του γάμου τους. Η 17χρονη ερωμένη του, αισθάνεται απογοητευμένη από τις αρνήσεις του Άιζακ να δεσμευτεί. Ο καλύτερός του φίλος τού γνωρίζει την ερωμένη του Μαίρη. Ο Άιζακ αρχικά ενοχλείται από τον επιφανειακό διανοουμενισμό της, όμως τελικά δεν μπορεί να αντισταθεί στην ακαταμάχητη γοητεία της... Η καλύτερη, ίσως, ταινία του κορυφαίου αυτού δημιουργού.

«Έλα να σου πω»- Σκηνοθεσία Κατερίνα Φιλιώτου (Ελλάδα, 2000, ΄27)
Ο Γιάννης και η Σοφία είναι παντρεμένοι εδώ και 20 χρόνια. Η ζωή τους κυλά ήρεμα, ώσπου συμβαίνει κάτι που ταράζει τα νερά.
Μεγάλο Βραβείο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Clermont-Ferrand

«Ο θείος μου»- Σκηνοθεσία: Ζακ Τατί  (Ιταλία/Γαλλία,1958, 117')
Ο κύριος Ιλό ζει σε μια φτωχική συνοικία όπου τα πάντα αποπνέουν  ανθρωπιά και θετικότητα. Σε μια άλλη συνοικία ζει η αδελφή του μαζί με τον διευθυντή εργοστασίου σύζυγό της και τον ανήλικο γιο τους. Εδώ τα πάντα λειτουργούν μηχανικά, προβλέψιμα προγραμματισμένα. Όταν οι δυο αυτοί κόσμοι συναντιούνται το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι καταστροφικά... κωμικό. Μία ξεκαρδιστική κωμωδία, ένα διεισδυτικό σχόλιο για την σύγχρονη
ζωή της τεχνολογίας και των gadgets. Ειδικό βραβείο στις Κάννες και Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας.

«Φρανκενστάιν τζούνιορ»- Σκηνοθεσία Μελ Μπρούκς (ΗΠΑ,1974, 106')
Ο χειρουργός Φρέντερικ Φρανκενστάιν, δεν θέλει να τον συνδέουν με το διάσημο προγονό του, τον δόκτορα Φρανκενστάιν. Κληρονομεί όμως τον πύργο του παππού του κι εγκαθίσταται στην Τρανσυλβανία. Ανακαλύπτει το μυστικό εργαστήριο, κι αποφασίζει με τη σειρά του να πειραματιστεί και να μεταμοσχεύσει τον εγκέφαλο ενός ευφυούς επιστήμονα στο θηριώδες σώμα ενός νεκρού. Όμως τα πράγματα δεν έρχονται όπως ακριβώς τα περιμένει... Παρωδία της κλασικής κινηματογραφικής σειράς τρόμου και μια θαυμάσια, ξεκαρδιστική κωμωδία. Ο Μελ Μπρουκς στην καλύτερη δουλειά του.

«Ο κλέψας του κλέψαντος»- Σκηνοθεσία: Μάριο Μονιτσέλι (Ιταλία,1958, 106')
Δύο μικροαπατεώνες σχεδιάζουν μια ληστεία κοσμημάτων. Όταν τους παρουσιάζεται  η ευκαιρία να κλέψουν την τσάντα μιας ηλικιωμένης κυρίας, ως εκ θαύματος κάνουν πίσω, αρχίζοντας να αναθεωρούν τον δρόμο του εύκολου χρήματος, που έχουν επιλέξει... Η ιλαρότερη κωμωδία του ιταλικού σινεμά και μία από τις ωραιότερες κωμωδίες όλων των εποχών. Υποψηφιότητα για Βραβείο Όσκαρ 1959 Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Ενότητα: Κλασσικά

«Ο αθώος»- Σκηνοθεσία: Λουκίνο Βισκόντι (Ιταλία / Γαλλία, 1976, 129')
Ρώμη, 1891. Ο Τούλιο, άθεος γαιοκτήμονας και η σύζυγός του, Τζουλιάνα, διατηρούν, εντελώς τυπικές σχέσεις. Ενώ η Τζουλιάνα φαίνεται να δέχεται τη σχέση του συζύγου της με την κόμισσα Τερέζα Ράφο, στη διάρκεια μιας απουσίας του Τούλιο, γνωρίζει το συγγραφέα Φιλίπο Ντ' Αρμπόριο και γίνεται ερωμένη του. Όταν ο σύζυγος επιστρέφει, της προτείνει να ξαναρχίσουν μαζί μια νέα ζωή. Με αφετηρία ένα βιβλίο του Ντ’Ανούντζιο -υμνητή αργότερα του φασισμού- ο Βισκόντι κάνει την πιο διαυγή ταινία του, με τον γνωστό μπαρόκ εστετισμό, τις εμμονές και την κριτική του ματιά, πετυχαίνοντας εξαιρετικές ερμηνείες.

«Σατυρικόν»- Σκηνοθεσία: Φεντερίκο Φελίνι (Ιταλία , 1969, 138')
1ος αιώνας μΧ: Ο Εγκόλπιος αναζητά σε όλη την Ρώμη, το φίλο του, Ασιλτο, γιατί του έκλεψε τον εραστή του Τζιτόνε. Τους βρισκει αιχμαλώτους στο πειρατικό πλοίο του Λύκωνα. Ο Ενκόλπιο μονομαχεί με τον Λύκωνα κι αναγκάζεται να γίνει σύζυγός του. Όταν ο Λύκων σκοτώνεται οι τρεις νέοι εξακολουθούν τις περιπλανήσεις τους. Σε μια από αυτές ο Ενκόλπιο αγωνίζεται στον λαβύρινθο εναντίον του Μινώταυρου. Μετά τον θάνατο του
Ασίλτο, ο Ενκόλπιο αρνείται να συμμετάσχει στο κανιβαλικό συμπόσιο του ποιητή Εύμολπου, και ταξιδεύει με το καράβι του προς την Αφρική... Μια εντυπωσιακή  ανάπλαση του προχριστιανικού Ρωμαϊκού κόσμου και ταυτόχρονα η επική αφήγηση  της  διαχρονικής σύγκρουσης του πολιτισμού με την βαρβαρότητα. Υποψήφιο για Όσκαρ Σκηνοθεσίας το 1971.

«Ασανσέρ για δολοφόνους»- Σκηνοθεσία: Λουί Μαλ (Γαλλία, 1958, 88')
Ο Ζουλιέν και η ερωμένη του, Φλοράνς, σχεδιάζουν το τέλειο έγκλημα για να βγάλουν από τη μέση το σύζυγο της Φλοράνς που είναι ταυτόχρονα το αφεντικό του Ζουλιέν. Το σχέδιό τους πάει στραβά κι ενώ ο σύζυγος να είναι νεκρός, ο Ζουλιέν εγκλωβίζεται σε ένα ασανσέρ, με την Φλοράνς να αγνοεί τις εξελίξεις που φαίνεται ότι πάνε απ' το κακό στο χειρότερο... Το αριστουργηματικό φιλμ νουάρ -ντεμπούτο του Λουί Μαλ έχει τιμηθεί με το βραβείο Λουί Ντελίκ, καθιερώνοντάς τον ως ένα από τα πρωτοκλασάτα κινηματογραφικά πρόσωπα της γενιάς του.

«Don’t miss the killer»- Σκηνοθεσία: Ανέστης Χαραλαμπίδης (Ελλάδα, 1999, 38’)
Η καταδίωξη ενός δολοφόνου, ο οποίος καταφέρνει να ξεφύγει.
Επίσημη Συμμετοχή Φεστιβάλ Κανών 1999.

«Βιριδιάνα»- Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ (Mεξικό / Iσπανία, 1961, 90' )
Η δόκιμη μοναχή Βιριδιάνα ύστερα από παρακίνηση της ηγουμένης της, επισκέπτεται το σύζυγο της πεθαμένης θείας της ο οποίος ταράσσεται από την ομοιότητά της με τη νεκρή γυναίκα του. Προσπαθεί να την αποπλανήσει, αλλά σταματά, και στη συνέχεια ενοχικά αυτοκτονεί. Η Βιριδιάνα, φέροντας ένα ιδιότυπο ηθικό βάρος για την αυτοκτονία του θείου της,  επιδίδεται σε αγαθοεργίες και φιλανθρωπίες, δίνοντας τροφή και στέγη σε ζητιάνους, μια ολότελα μάταια πράξη που θα της αποκαλύψει τη βαθύτερη κακία των ανθρώπων... Μια απολαυστικά βλάσφημη ταινία, προκάλεσε την οργή της καθολικής εκκλησίας, θριάμβευσε όμως στις Κάνες, όπου κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα το 1961.

«Λάθος αιώνας»- Σκηνοθεσία: Στέργιος Νιζίρης (Ελλάδα, 2000, 30')
Ο Θόδωρος αποφασίζει να μετακομίσει, για ένα διάστημα, στο τρένο που κάνει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.


Info:
* Σινέ Στέλλα, Τενέδου 34, Κυψέλη,
τηλ. 210-8657200.
* Οι προβολές θα ξεκινούν καθημερινά στις 21.00,
ενώ η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη και θα τηρείται σειρά προτεραιότητας.

Ευγενία Χατζηνικολαίδου