{mosimage}Το Eduart της Αγγελικής Αντωνίου, μετά τα διεθνή φεστιβαλ της Μόσχας (επίσημο διαγωνιστικό τμήμα), του Μοντρεάλ και της Κοπεγχάγης, έχει προσκληθεί τους επόμενους δύο μήνες, στα εξής φεστιβαλ:
- Int.Film Festival Sao Paolo (Διεθνές φεστιβαλ του Σαν Πάολο ) Βραζιλία
- Internationale Hofer Film Tage (Διεθνές φεστιβαλ Χοφ), Γερμανία
- Cottbus Ιnt. Film Festival (Διεθνές Φεστιβαλ Κότμπους)Γερμανία.
{mosimage}
Επίσης προσεχώς διαγωνίζεται
- στη Μοstra de Valencia (Mόστρα της Βαλέντσια)
(επίσημο διαγωνιστικό τμήμα) Ισπανία,
- στο Montpellier Int. Film Festival of Mediterranan Film
(Διεθνές Φεστιβαλ Μεσογειακής ταινίας στο Μονπελιε της Γαλλίας
(επίσημο διαγωνιστικό τμήμα)
Το Εduart, επιλέχθηκε ως η επίσημη υποψηφιότητα της Ελλάδας
για τα Ευρωπαικά Βραβεία 2007 (felix)
(Σύνολο 42 ταινίες από όλη την Ευρώπη) .
Στις 3 Νοέμβρη στο Διεθνές φεστιβαλ της Σεβίλλης, θα ανακοινωθούν οι 6 υποψήφιες ευρωπαικές ταινίες που θα αναμετρηθούν για τα ευρωπαικά βραβεία σε διαφορετικές κατηγορίες.
-Το Eduart διαγωνίζεται στο Sevilla Int. Film Festival (διεθνές φεστιβαλ της Σεβίλλης)
(Διαγωνιστικό τμήμα, Europe-Europe) Ισπανια
-Στη συνέχεια διαγωνίζεται στο Medfilm Festival, Rome στην Ιταλία.
-To Eduart είναι η επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας για τα Οσκαρ 2008
(κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας)
Στην Επόμενη σελίδα ακολουθούν αποσπάσματα από Κριτικές του Διεθνούς Τύπου
{mospagebreak}
KULTURE (Ρωσία)
Όταν έβλεπα την ταινία ξέχασα ότι ήμουν κριτικός κινηματογράφου.
Ηταν ενδιαφέρον να παρακολουθώ τις εξελίξεις, το ξεδίπλωμα του χαρακτήρα και πως η σκηνοθέτης μας οδήγησε στο φινάλε. Ηταν τόσο ασυνήθιστο, φρέσκο και ευχάριστο σε ένα σύγχρονο πλαίσιο. Όπως είναι αισθητή στο Eduart, η αξιοπρέπεια, που ήταν κανόνας στις παλιές καλές μέρες για κάθε ταινία.
Sergey Lavrentiev
FESTIVAL DES FILMES DU MONDE MONTREAL-Διεθνές Κιν. Φεστιβαλ Μοντρεαλ
Αυτή η μαγευτική ταινία είναι ένας θησαυρός συναισθημάτων.
Richard Gervais
FIPRESCI- Διεθνές Κιν. Φεστιβαλ Μόσχας
Η δύσκολη αλληλεξάρτηση της «παλαιάς» και της «νέας» Ευρώπης, αποτυπώνεται στην δεξιοτεχνική ελληνική ταινία Eduart της Αγγελικής Αντωνίου.
Olga Surkova
CINEMATEATRO
Eνα όμορφο κοινωνικό ντοκουμέντο, εν μέρει αφιερωμένο στη διαβίωση στη φυλακή.
Από αυτή την άποψη έχει κάποια κοινά σημεία με άλλα έργα που έχουν ασχοληθεί με το ίδιο αντικείμενο. Αλλά το δεύτερο κομμάτι είναι πρωτότυπο, λυτρωτικό, μυστικιστικό..
Η σκηνοθέτης δείχνει μεγάλη ικανότητα να διατηρεί τη δραματική πλευρά των γεγονότων κάτω και να δημιουργεί περάσματα που η εξέλιξη τους και τα συμπεράσματα είναι σαφή, συναρπαστικά.
Umberto Rossi
HRONO
Οι ιδέες του Ντοστογιέφσκι είναι στη βάση της ελληνικής ταινίας Eduart της Αγγελικής Αντωνίου. Η ταινία είναι σκληρή- τον περισσότερο χρόνο ο ήρωας είναι στη φυλακή- όμως το ουμανιστικό πάθος είναι φανερό, μόνο μία εξομολόγηση από βάθους καρδιάς μπορεί να απαλύνει την οδύνη του δολοφόνου.
Lidia Sicheva
THE GUARDIAN
Aυτή η εξαιρετικά δυνατή και συγκινητική ταινία. δεν είναι τόσο ηθικοπλαστική ή όσο συναισθηματική ακούγεται. Αποφεύγει τα περισσότερα κλισέ που σε συναντάμε στο βάναυσο είδος ταινιών φυλακή. Αντί για τον ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό, είναι πανέμορφα κινηματογραφημένη και πλαισιώνεται από διακριτική μουσική. Η ταινία χρωστάει πολλά στην κεντρική ερμηνεία του Εσρεφ Ντουρμίσι, ενός Αλβανού ηθοποιού του οποίου τα γοητευτικά ταλαιπωρημένα χαρακτηριστικά κυριαρχούν σχεδόν σε κάθε σκηνή. Τόσο ο ίδιος όσο και η ταινία θα μπορούσαν να γνωρίσουν διεθνή επιτυχία.
Ronald Bergan