Da Milano και Bach για κιθάρα

Ο κιθαρίστας Χρήστος Μοτορίνος παρουσιάζει έργα των da Milano και Bach, δύο εκ των σημαντικότερων εκπροσώπων της Αναγέννησης και της Μπαρόκ εποχής αντίστοιχα
Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008, ώρα 20.30
Iστορικός χώρος της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου
Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα, Aθήνα
Τηλ. 210 7214906, Ε-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 15€, ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ: 10€

Πληροφορίες/ Κρατήσεις:
Κιν. 693 7535995, E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ΠΡΟΓΡΑΜΜA
o    Francesco da Milano (16ος αιώνας): 4 Fantasias

o    J. S .Bach  (1685-1750): Violoncello suite no .2,  BWV 1008
- Prelude - Allemande - Courante – Sarabande - Menuets |-||  
            Gigue (μεταγραφή για κιθάρα)

o    J. S. Bach:     Prelude - Fugue - Allegro,  BWV 998

o    J. S. Bach: Partita for solo violin no. 1,  ΒWV 1002
            - Allemande - Courante - Sarabande – Bourree
                       (μεταγραφή για κιθάρα)

o    J. S. Bach: Prelude -  Fugue from suite for lute,  BWV 997

Σχολιασμός προγράμματος
Ο Francesco da Milano  είναι μια εξέχουσα μορφή   στη μουσική του 16ου αιώνα. Τα έργα του για λαούτο χαρακτηρίζονται από το συνδυασμό πολυφωνικής και δεξιοτεχνικής υφής. Σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής του, το παίξιμό του έφερνε τους ακροατές σε κατάσταση έκστασης, ιδιότητα που του προσέδιδε το προσωνύμιο ‘Θείος’. Η φήμη του είχε εξαπλωθεί σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης κάτι το οποίο έχει να κάνει και με την εξαιρετική διάδοση του λαούτου την εποχή της αναγέννησης .

Σε μία εποχή αναβίωσης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος,  το λαούτο παίρνει τη θέση της λύρας του Ορφέα και του Απόλλωνα, γίνεται το όργανο των θεών. Ίσως ποτέ στην ιστορία της δυτικής μουσικής δεν έχουν αποδοθεί σε μουσικό όργανο οι μυθικές διαστάσεις που είχε πάρει τότε το λαούτο.
Λόγω της συγγένειας του λαούτου με την κιθάρα, τα έργα αυτά μπορούν να αποδοθούν στη μοντέρνα κιθάρα αυτούσια, χωρίς συμβιβασμούς και διασκευές. Αυτή η ομοιότητα της κιθάρας με το αναγεννησιακό λαούτο δεν ισχύει στο μπαρόκ λαούτο. Η προσθήκη περισσοτέρων χορδών και το διαφορετικό κούρδισμα καθιστούν για τους κιθαρίστες αναπόφευκτη την ανάγκη διασκευής των έργων.

Αξιοσημείωτο είναι πως τα έργα αυτά υπάρχουν και σε εκδοχές για τσέμπαλο, κάτι που δείχνει τη συνήθεια της εποχής για μεταγραφές από το ένα όργανο στο άλλο. Τα έργα για βιολί και βιολοντσέλο γράφτηκαν γύρω στο 1720,  όταν ο Μπαχ ήταν στην υπηρεσία του πρίγκηπα του Καίτεν. Πρόκειται για συμπληρωματικά μεταξύ τους έργα. Τα έργα που θα ακουστούν στη σημερινή εκδήλωση είναι σουίτες ,μια σειρά χορών δηλαδή,  η οποία είναι σε γενικές γραμμές καθορισμένη.

 Η 1η παρτίτα για βιολί παρουσιάζεται ακριβώς όπως είναι γραμμένη στο πρωτότυπο, χωρίς προσθήκες μπάσων. Το ίδιο και η δεύτερη σουίτα για βιολοντσέλο, με τη μόνη διαφορά πως έχει μεταφερθεί η αρχική τονικότητα από τη ρε ελάσσονα στη μι ελάσσονα κι αυτό γιατί προσαρμόζεται καλύτερα στην κιθάρα.- Χ.Μ.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα
Ο Χρήστος Μοτορίνος γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Ελληνικό ωδείο το 1989,  παίρνοντας δίπλωμα κιθάρας (άριστα παμψηφεί και χρηματικό έπαθλο). Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κιθάρας με τους Roberto Aussel, Leo Brower  καθώς και με το λαουτίστα Hopkinson Smith.

Mέ την μουσική του μπαρόκ και της αναγέννησης ασχολείται από το 1988 έχοντας ως δάσκαλο τον Παναγιώτη Αδάμ. Παράλληλα με την κιθάρα παίζει και αναγεννησιακό λαούτο. Εμφανίζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε διάφορους χώρους, είτε ως σολίστας είτε συνεργαζόμενος με άλλους μουσικούς, ερμηνεύοντας σχεδόν αποκλειστικά έργα από την μπαρόκ και αναγεννησιακής εποχή.

Πληροφορίες Koyinta

Off Canvas sidebar is empty