Βιβλιογραφία:

"Εθνικό Θέατρο - Εξήντα χρόνια σκηνή και παρασκήνιο", του Βασίλη Κανάκη, Εκδόσεις Κάκτος 2003

Ο συγγραφέας, γνωστός ηθοποιός και πρωταγωνιστής του Εθνικού Θεάτρου ανασύρει μνήμες από την χρυσή εποχή του Εθνικού, ενώ ταυτόχρονα κάνει μια ιστορική αναδρομή η οποία εστιάζεται σε πρόσωπα που συνετέλεσαν στην εξέλιξη της Εθνικής μας Σκηνής.

«Ιστορία του Νέου Ελληνικού Θεάτρου 1794-1944», του Γιάννη Σιδέρη – Εκδόσεις Καστανιώτη

Στο δίτομο αυτό έργο του ο κορυφαίος ιστορικός του θεάτρου αναλύει θέματα όπως τα είδη του θεάτρου , οι συγγραφείς, οι ηθοποιοί, οι θίασοι, οι κριτικοί και ο ρόλος που διαδραμάτισαν στη θεατρική πορεία του τόπου, οι σκηνοθέτες αλλά και άλλοι συντελεστές που με τη δράση τους συνέβαλαν στην εξέλιξη του νεοελληνικού θεάτρου.

«Το σύστημα Στανισλάφσκι- Η επαγγελματική εκπαίδευση ενός ηθοποιού», της Σόνιας Μουρ – Εκδόσεις Παρασκήνιο

Η συγγραφέας παρουσιάζει και αναλύει ένα από τα γνωστότερα συστήματα εκπαίδευσης ηθοποιών, στο οποίο κατέληξε ο σημαντικότατος θεατράνθρωπος μετά από πολύχρονη αναζήτηση των μυστικών της θεατρικής τέχνης. Από τα πιο σημαντικά κεφάλαια είναι αυτά που αφορούν στον τρόπο που χτίζεται ένας χαρακτήρας, στα σωματικά εφόδια του ηθοποιού και στο ρόλο που αυτά έχουν στην ερμηνεία του ρόλου, ο ρόλος του σκηνοθέτη, κ.ά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΘΕΑΤΡΟ

«Ο κινηματογραφικός Ντίνος Ηλιόπουλος», της Κατερίνας Γιαννίκη – Εκδόσεις Οδός
Πανός, 1999

Πρόκειται για μια μελέτη στην οποία ανιχνεύονται και αναλύονται όλα τα
ερμηνευτικά μέσα που χρησιμοποίησε ο γνωστός ηθοποιός στην κωμωδία. Στο βιβλίο
συμπεριλαμβάνεται ένα εκτενέστατο βιογραφικό του Ντίνου Ηλιόπουλου και πλήρης
κατάλογος της φιλμογραφίας του.

«Μαρίκα Κοτοπούλη – Έκφρασις», σε επιμέλεια Εύας Γεωργουσοπούλου –Εκδόσεις
Καστανιώτη, 2001

Η επιμελήτρια του βιβλίου επέλεξε αποσπάσματα σχολίων και κειμένων που έγραψαν
για την Μαρίκα Κοτοπούλη μερικοί από τους πιο σημαντικούς θεατράνθρωπους της
εποχής της, καθώς και κείμενα της ηθοποιού μέσα από τα οποία φωτίζονται πτυχές
της ιδιωτικής και της καλλιτεχνικής της ζωής.

«Ο ηθοποιός Αλέξης Μινωτής» -Εκδόσεις Καστανιώτη, 1985

Τον τόμο που αποτελείται από κείμενα σημαντικών ανθρώπων των τεχνών και των
γραμμάτων (Π. Κανελλόπουλος, Κ. Τσάτσος, Π. Πρεβελάκης, Μ. Πλωρίτης, Τ.
Λιγνάδης, Κ. Γεωργουσόπουλος, κ. ά), προλογίζει ο ίδιος ο Μινωτής, ο οποίος,
μιλάει για το ρόλο του συγγραφέα, του ηθοποιού, του σκηνοθέτη, κ.ά.

«Ελένη Παπαδάκη – Μια φωτεινή θεατρική πορεία με απροσδόκητο τέλος», του
Πολύβιου Μαρσάν – Εκδόσεις Καστανιώτη, 2001

Μέσα από ένα πλούσιο αρχειακό υλικό που αποτελείται από βιογραφικά στοιχεία της
ηθοποιού, κριτικές για τις ερμηνείες της στο θέατρο, μαρτυρίες της για τις
σχέσεις της με τους συναδέλφους της, κ.ά, ο συγγραφέας προσπαθεί να φωτίσει τα
αίτια της δολοφονίας της Ελένης Παπαδάκη, αναδεικνύοντας παράλληλα διάφορα
περιστατικά από την ιστορία του θεατρικού χώρου αλλά και της ελληνικής ιστορίας
της συγκεκριμένης περιόδου.

«Κάρολος Κουν -Κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας», σε επιμέλεια του Γιώργου
Νιάρχου- Εκδόσεις Καστανιώτη, 1987

Μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων (ο επιμελητής έχει αφαιρέσει τις ερωτήσεις)
αναδύονται η δράση και οι φάσεις της πνευματικής και ψυχικής περιπέτειας του
Κάρολου Κουν. Παράλληλα όμως προβάλλουν με σαφήνεια οι απόψεις του ιδρυτή του
Θεάτρου Τέχνης για το επάγγελμα του ηθοποιού, τα θεατρικά κείμενα, το αρχαίο
δράμα και τον τρόπο παρουσίασής του, κ.ά.

«Η ελληνική μυθολογία στο νεοελληνικό δράμα – Από την εποχή του Kρητικού Θεάτρου
έως το τέλος του 20ού αιώνα», της Ευσεβίας Χασάπη-Χριστοδούλου – Εκδόσεις
University Studio Press, 2002 (Α΄+ Β΄ τόμος)

Πρόκειται για μια μελέτη που παρουσιάζει την αρχαία ελληνική θεματολογία, όπως
αυτή εμφανίζεται στη νεοελληνική δραματουργία. Η παρουσίαση ξεκινά από την εποχή
του Κρητικού Θεάτρου και φτάνει ως τις μέρες μας, ενώ παράλληλα, η μελετήτρια
συγκρίνει την παρουσία της αρχαίας ελληνικής θεματολογίας στις κυριότερες
ευρωπαϊκές λογοτεχνίες.


 «Το παιχνίδι της μοναξιάς», του Ουΐλλιαμ Γκίμπσον, σε μετάφραση Αλέξη Σολομού-
 Εκδόσεις Δωδώνη, 1990

Ένας άντρας και μια γυναίκα. Ο ανδρισμός του Τζέρρυ έχει πληγωθεί, όπως
πληγώθηκε και η θηλυκότητά της Γκιτλ. Συναντιούνται τυχαία και γίνονται αμέσως ο
ένας απαραίτητος για τον άλλον, όχι μόνο γιατί τους συνδέει ένα βαθύ συναίσθημα
ή το ερωτικό πάθος, αλλά γιατί ο ένας αποτελεί για τον άλλον το μέσο που θα
καθιερώσει τον ανδρισμό του Τζέρρυ και τη θηλυκότητα της Γκιτλ.

Έργο σε τρεις πράξεις –εννέα εικόνες

Τα πρόσωπα του έργου Γκιτλ Μόσκα Τζέρρυ Ράιαν

Το σκηνικό Η σκηνή χωρίζεται σε δύο μέρη και παρουσιάζει δυο δωμάτια τα οποία
βρίσκονται σε διαφορετικά κτήρια της Νέας Υόρκης.


«Βαβυλωνία», του Δημήτρη Βυζάντιου –Εκδόσεις Ζήτρος,2003 (μαζί με την
Γυναικοκρατία)/ Εκδόσεις Πελεκάνος, 2005/Εκδόσεις Εστία, 1996

Το έργο διαδραματίζεται στο Ναύπλιο του 1827, σε ένα πανδοχείο όπου
συγκεντρωμένοι Έλληνες από διάφορα μέρη της Ελλάδας αποφασίζουν να πανηγυρίσουν
τη συντριβή της αρμάδας του Ιμπραήμ από τους ενωμένους στόλους των Μεγάλων
Δυνάμεων. Μια που οι παρευρισκόμενοι μιλούν ο καθένας τη δική του διάλεκτο,
δημιουργούνται διάφορες παρεξηγήσεις ανάμεσά τους οι οποίες οδηγούν στην
επέμβαση της αστυνομίας.

Κωμωδία σε πέντε πράξεις

Τα πρόσωπα του έργου Ανατολίτης Πελοποννήσιος Χιώτης Αλβανός Κύπριος Λογιώτατος
Ξενοδόχος (Χιώτης) Αστυνόμος (Επτανήσιος) Γραμματέας της Αστυνομίας Στρατιώτες
της Αστυνομίας Κανέλλα, η ερωμένη του Κρητικού Γαρούφω, η γριά παραμάνα της
Κανέλλας Γιατρός

Το σκηνικό
Ένα πανδοχείο στο Ναύπλιο