Logoworkshopmeo Η Πολιτιστική Εταιρεία ΚΟΥΙΝΤΑ σε συνεργασία με τον Μορφωτικό Ομιλο  ΜΕΟ νέου Ψυχικού ξεκινά για δεύτερη χρονιά  το εργαστήρι Κινηματoγράφου-Θεάτρου και Τραγούδιού με αυτόνομους τρίμηνους κύκλους σεμιναρίων στον χώρο του συλλόγου 25ης Μαρτίου 19.

Κινηματογράφος
Το σεμινάριο χωρίζεται σε τρεις κύκλους αυτόνομους με ένα τελικό σκοπό. Ο πρώτος κύκλος περιλαμβάνει απλά μαθήματα θεωρητικής μύησης. Ο δεύτερος ενώνει την τεχνική με την θεωρία. Ο τρίτος είναι η πρακτική εφαρμογή των δύο προηγούμενων κύκλων, με την κατασκευή μίας ταινίας και ενός ντοκιμαντέρ 5-10 λεπτών με αποκλειστικούς δημιουργούς τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο.

Ενότητες:
•    Η ανάπτυξη ενός σχεδίου παραγωγής οπτικοακουστικού προϊόντος,
•    Προβλήματα που σχετίζονται με το σενάριο, δραματουργία,
•    Πηγές χαρακτήρων
•    Συν-συγγραφή σεναρίου
Κατά τη διάρκεια του πρώτου μέρους του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε μικρές ομάδες και η καθεμία αναλαμβάνει την επεξεργασία κομματιού του σεναρίου. Η ενότητα που ακολουθεί συνίσταται σε μια μονοήμερη συμβουλευτική συνάντηση για κάθε σχέδιο παραγωγής, είτε σε προσωπικό επίπεδο είτε στα πλαίσια μιας ολιγομελούς ομάδας,.
Η θεωρία παρουσιάζεται μέσα από μια σειρά διαλέξεων ενω η πρακτική εφαρμογή θα εχει τον χαρακτήρα workshop (εργαστηριακού μαθήματος).Η πρόοδος των εργαστηριακών σεμιναρίων μεταβάλλεται και εξελίσσεται, ακολουθώντας τις αντίστοιχες εξελίξεις που παρατηρούνται στην εξέλιξη της Ομάδας
Ντοκιμαντέρ
Κατά τη διάρκεια του πρώτου σεμιναρίου θα μελετηθούν διαφορετικές τεχνικές αφήγησης για ντοκιμαντέρ μέσω αναλύσεων και προβολών ταινιών. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μικρές θεωρητικές συζητήσεις πάνω στην θεωρία ενώ παράλληλα με προβολές και κινηματογράφηση θα εντάσσουν την δική τους ιδέα.

Αναλυτικά οι κύκλοι σπουδών
Θεωρητικός Κύκλος
Γενική Μύηση
Γνωριμία με την κινηματογραφική Αισθητική
Οπτικά στοιχεία
Η στατική εικόνα
Α/Μ Φωτογραφία-έγχρωμη ,το πέρασμα στην κινούμενη εικόνα Ιστορία των κινηματογραφικών ρευμάτων, σχολών και κινημάτων και αναφορά στο έργο μεγάλων δημιουργών Μπουρλέσκ, Σχολή του Μπράιτον - Γκρίφιθ, Ρώσικη Πρωτοπορία - Αϊζεστάιν, Εξπρεσιονισμός, Σουρεαλισμός, Ντανταϊσμός και Avant- Gard, Γαλλικός Ποιητικός Ρεαλισμός - Ρενουάρ, Γουέλς, Ιταλικός Νεορεαλισμός, Nouvelle Vague, Free Cinema Ιστορία του Μοντάζ (Πόρτερ, Γκρίφιθ, Αϊζεστάιν, Γουέλς, Γκοντάρ)
Iστορία του ελληνικού κινηματογράφου
Ο Ηθοποιός μπροστά στην κάμερα
Η υποκριτική στον Κινηματογράφο
Η σημασία των ήχων στο οπτικοακουστικό αποτέλεσμα
Σενάριο ,υπόθεση ,πλοκή
Κινηματογραφική Τεχνική
Εισαγωγή στη Γλώσσα του κινηματογράφου
Εκφραστικά Μέσα –Οπτικά στοιχεία ,Ηχητικά στοιχεία Κινηματογραφικός χωρόχρονος
Χωρικές και χρονικές ελλείψεις
Σκηνή και Σεκάνς
Είδη πλάνων
Θέσεις και κινήσεις της μηχανής λήψης
Σύντομη γνωριμία με τα βασικά θέματα της Κινηματογραφικής τεχνικής
Μηχανή λήψης και προβολής,
Είδη Φιλμ και Φακών,
Βιντεοτέχνη
Μοντάζ -Editing -Non Linear Editing

Θέατρο

Φέτος στα πλαίσια του θεατρικού εργαστηρίου θα πραγματοποιηθεί μια σφαιρική προσέγγιση της υποκριτικής τέχνης με θεωρητικά στοιχεία. υποκριτικές ασκήσεις, μελέτη μονολόγων, μελέτη πολυπρόσωπων σκηνών
Ειδικότερα θα εξεταστούν οι ακόλουθες θεματικές

1.    Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ:

Α. Ο ρόλος του ανθρώπινου σώματος στην υποκριτική τέχνη
Β. Η κίνηση στον τρισδιάστατο χώρο της σκηνής
Γ. Εντοπισμός των διαφορών της υποκριτικής πράξης όταν διεξάγεται σε πλαίσιο: α) Θεατρικό β) Κινηματογραφικό
Δ. Κινησιολογικές ασκήσεις προετοιμασίας του σώματος για την υποκριτική πράξη

2.    Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ:

Α. Ο ρόλος της φωνής στην υποκριτική τέχνη
Β. Τι είναι ορθοφωνία
Γ. Πως κάνουμε θεατρική ανάγνωση. Τι σημαίνει «θεατρική εκφορά του λόγου»
Δ. Φωνητικές ασκήσεις προετοιμασίας της φωνής

3. ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Α.
1.    Μοίρασμα ρόλων και ανάγνωση.
2.    Εισαγωγή στον τρόπο με τον οποίο ξεκινάμε τη μελέτη ενός ρόλου.
3.    Πως σωματοποιούμε τα χαρακτηριστικά του ρόλου, πως δίνουμε στον ρόλο φωνή και κίνηση
4.    Το συναίσθημα και πως εντάσσεται στη θεατρική πράξη.

Β.
1.    Πως οδηγούμαστε στη μεγαλύτερη δυνατή ενεργοποίηση των δυνατοτήτων μας
2.    Τι είναι η πρόβα και τι ρόλο παίζει η επανάληψη
3.    Η έννοια της εισόδου στη αντιληπτική και συναισθηματική διάσταση της σκηνικής πραγματικότητας
4.    Η έννοια της εξόδου από την αντιληπτική και συναισθηματική διάσταση της σκηνικής πραγματικότητας και η σημασία της

5.    ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Τραγούδι

Το Εργαστήρι Τραγουδιού θα πραγματοποιήσει ετήσιο κύκλο σπουδών στο τέλος του οποίου θα χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης στους μαθητές. Κατά τη διάρκεια του έτους οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν τη φωνή τους στο τραγούδι και να δοκιμάσουν τις εκφραστικές τους δυνατότητες σε ένα συγκεκριμένο ρεπερτόριο.

Η διδασκαλία του τραγουδιού περιλαμβάνει επιμέρους κομμάτια τα οποία είναι απαραίτητα για να μπορέσει κανείς να εξελιχτεί ως τραγουδιστής.

1.    ΤΟ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
2.    ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
3.    Η ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
4.    ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ
5.    ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Εισηγητής και συντονιστής του Εργαστηρίου θα είναι ο
Παραγωγός-Σεναριογράφος – Σκηνοθέτης
Ιδρυτής της Πολιτιστικής εταιρείας ΚΟΥΙΝΤΑ
Και της Κινηματογραφικής Εταιρείας KOYINTA Production
Χρήστος Ν. Καρακάσης

Υπεύθυνη Στο Θεατρικό και Τραγουδιστικό Section
H Βασιλική Κάππα Σκηνοθέτης-Ηθοποιός και καθηγήτρια Φωνητικής

Συνεργαζόμενοι Καθηγητές
Ελένη Γεωργίου Θεατρολόγος-Ηθοποιός
Διονύσης Λυκιαρδόπουλος Σεναριογράφος-Σκηνοθέτης
Αλέξης Γκίκας Sound Designer-Ηχολήπτης

Θα υπάρξουν και επισκέπτες καθηγητές και επαγγελματίες του κινηματογραφικού και θεατρικού χώρου.

Περισσότερες Πληροφορίες: 
seminaria@koyinta.

M.E.O. : 25ης Μαρτίου 19

154 51,

Νέο Ψυχικό