Βραβεία του 47ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

{mosimage} Η νοτιοκορεάτικη ταινία «Οικογενειακοί δεσμοί» («Gajokeui Tansaeng»/ «Family Ties») του Kim Tae-yong κέρδισε τις εντυπώσεις και τα περισσότερα βραβεία,  κατά την τελετή λήξης του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής, 26 Νοεμβρίου, στο Ολύμπιον.Η ταινία κέρδισε το βραβείο καλύτερης μεγάλου μήκους ταινίας «Χρυσός Αλέξανδρος» που συνοδεύεται από 37.000 ευρώ,

Το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής  «Αργυρός Αλέξανδρος» και 22.000 ευρώ κέρδισε η ταινία «Μία Παρασκευή Απόγευμα» («Asre Jomeh»/ «On a Friday afternoon» της Mona Zandi Haghighi από το Ιράν.


Το βραβείο σκηνοθεσίας πήρε ο Slawomir Fabicki για την ταινία «Ανάκτηση» («Zodzysku»/ «Retrieval») (Πολωνία)

Το βραβείο σεναρίου πήγε εξ ημισείας στους: - Mauricio Zacharias, Felipe Branganca kai Karim Ainouz για την ταινία «Ο ουρανός της Σουελι» («O ceu de Suely»/ «Suely in the sky») (Βραζιλία- Γερμανία- Πορτογαλία- Γαλλία) και - Sung Ki-young και Kim Tae-yong για την ταινία «Οικογενειακοί δεσμοί» («Gajokeui tansaeng»/ «Family ties») (Νότια Κορέα)
{mosimage}
Το βραβείο καλύτερης ηθοποιού κέδρισαν οι ηθοποιοί Moon So-ri, Goh Doon-shim, Kong Hyo–jin και Kim Hae-ok για την ταινία «Οικογενειακοί δεσμοί» («Gajokeui tansaeng»/ «Family ties») (Νότια Κορέα)

Το βραβείο καλύτερου ηθοποιού πήρε ο πολύ νεαρός Antoni Pawlicki για την ταινία του Slawomir Fabicki «Ανάκτηση» («Zodzysku»/ «Retrieval») (Πολωνία)

{mosimage}Το βραβείο καλλιτεχνικού επιτεύγματος πήγε στην ταινία του Karim Ainouz «Ο ουρανός της Σουελι» («O ceu de Suely»/ «Suely in the sky») (Βραζιλία- Γερμανία-Πορτογαλία- Γαλλία)

Τα βραβεία FIPRESCI: Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) αποτελούμενη από τους:  Jose Carlos Avellar (Βραζιλία), Genoveva Dimitrova (Βουλγαρία), Thilo Wydra (Γερμανία), Sergey Lavrentiev (Ρωσία) και Ιωάννα Παπαγεωργίου (Ελλάδα) απένειμε τα εξής βραβεία:

Για το Eπίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία «Ο ουρανός της Σουελι» («O ceu de Suely»/ «Suely in the sky») (Βραζιλία- Γερμανία- Πορτογαλία- Γαλλία) του Karim Ainouz Για τον Ελληνικό Κινηματογράφο 2006 στην ταινία «Eduart» της Αγγελικής Αντωνίου

Το βραβείο «Καθημερινότητα: Υπέρβαση ή Συμφιλίωση» του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 15.000 ευρώ απονέμεται στην ταινία «Προτιμώ τη Ρώμη από σένα» («Roma Wa La N’Touma»/ «Rome rather than you») του Tariq Teguia (Αλγερία- Γαλλία-Γερμανία)

Το βραβείο «Γυναίκα και Ισότητα Ευκαιριών» της Γενικής Γραμματείας Ισότητας του Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 6.000 ευρώ απονέμεται στην ταινία «Σεράγεβο, σ’ αγαπώ» (Grbavica») της Jasmila Zbanic (Αυστρία- Βοσνία Ερζεγοβίνη- Γερμανία- Κροατία)

Το βραβείο «Ανθρώπινες αξίες» της Βουλής των Ελλήνων, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 15.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία «Το βιολί» («En violin»/ «The violin») του Francisco Vargas (Μεξικό)

ΒΡΑΒΕΙΟ CROSSROADS Το βραβείο της Nokia που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ απονέμεται στο πρότζεκτ του Crossroads «Pandora’s box» της Yesim Ustaoglu (Τουρκία)


Το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών κινηματογράφου απονεμήθηκε στη ταινία « Ψυχή στο Στόμα» του Γιάννη Οικονομίδη, για την τολμηρή σκηνοθετική του ματιά, για την δημιουργική εκμετάλλευση της αφαίρεσης, για τις ρωμαλέες ερμηνείες και για την επιθετική ανάδειξη της νεοελληνικής βαρβαρότητας. Να σημειωθεί πάντως ότι η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου εκφράζει για μιαν ακόμη φορά την
πλήρη αντίθεσή της στον θεσμό των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, όπως έχει διαμορφωθεί.

Τονίζει δε: «η διαδικασία δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο της ψηφοφορίας ούτε ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του ελληνικού κινηματογράφου. Η προοπτική των ψηφιακών ταινιών, με αφορμή και την ελπιδοφόρα ένταξή τους στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Μπορεί μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα να μη είναι ικανοποιητικά, σίγουρα όμως αντανακλούν την προσπάθεια μιας νέας γενιάς δημιουργών που μπορεί τώρα πιο εύκολα και πιο φθηνά να δημιουργεί εκτός των σκοπέλων της «ελληνικότητας» και των επιτροπών. Δυστυχώς, η συνεχούμενη διόγκωση του προγράμματος αποδυναμώνει τα ίδια τα περιεχόμενα, διασπώντας την προσοχή του κοινού κι απαγορεύοντας την αποτίμηση των παντοειδών εκδηλώσεων».
{mosimage}
Το ειδικό βραβείο τεχνικής αρτιότητας ΕΤΕΚΤ – ΟΤ (Ένωση Τεχνικών Ελλάδος Κινηματογράφου Τηλεόρασης - ΟΤ) για ελληνική παραγωγή απονέμεται στην ταινία «Eduart» της Αγγελικής Αντωνίου

Τέλος, το βραβείο Κοινού  JAMESON του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 2.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία «Ήταν ή δεν ήταν;» («A fost sau n-a fost?»/ «12:08 East of Bucharest») του Corneliu Porumboiu (Ρουμανία)

Το βραβείο Κοινού  JAMESON του τμήματος DigitalWave του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 2.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία «Όνειρα θερινής επαρχίας» του Γιώργου Ακσεχερλίδη (Ελλάδα)

Ευγενία Χατζηνικολαίδου

Off Canvas sidebar is empty