ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
{mosimage}Στις 11 και 12 Μαΐου 2007 θα διεξαχθούν στην Αθήνα, στις αίθουσες του
Μεγάρου Μουσικής, οι εργασίες του Γ’ Κινηματογραφικού Θεματικού
Συνεδρίου Εργασίας με τίτλο «Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ – ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ».Το Συνέδριο οργανώνουν φορείς της κινηματογραφικής κοινότητας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού.
Έχουν περάσει 20 και πλέον χρόνια από τον πρώτο Νόμο Πλαίσιο του 1986 που υπήρξε καρπός έντονων προβληματισμών, συζητήσεων και συνεδρίων των κινηματογραφιστών και φέρει την υπογραφή της μεγάλης φίλης του Κινηματογράφου αείμνηστης Υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη.
Εν τω μεταξύ, προέκυψαν ορισμένες νομοθετικές διορθώσεις, με προεδρικά διατάγματα, τροποποιήσεις και υπουργικές αποφάσεις, που σήμερα αποτελούν το νομοθετικό σώμα που προστατεύει την κινηματογραφική τέχνη στην χώρα μας.
Όμως τα χρόνια περνούν, η τεχνολογική έκρηξη δημιούργησε νέα δεδομένα, ο διεθνής ανταγωνισμός στο πεδίο του κινηματογράφου οξύνεται, οι ευρωπαϊκές κινηματογραφίες παίρνουν ή προσανατολίζονται σε νέα μέτρα. Το κόστος της ζωής κατά τα τελευταία 6 έως 7 χρόνια έχει αυξηθεί περισσότερο από 50%, οι δείκτες ανεργίας σε όλους τους κινηματογραφικούς κλάδους μεγεθύνονται, οι χρηματοδοτήσεις για τις τέχνες μειώνονται δραματικά, το όνειρο της κινηματογραφικής δημιουργίας για πολλούς νέους σβήνει…
Το νομοθετικό σώμα του ελληνικού Κινηματογράφου φαίνεται σήμερα σε πολλά σημεία του γερασμένο, παρωχημένο και ελλιπές. Είναι κοινή πεποίθηση κατά τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για σοβαρές διορθώσεις, αλλαγές και εκσυγχρονισμό του σε όλα σχεδόν τα κεφάλαια του.
Ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε τόσο έντονη η αναγκαιότητα σύνδεσης του Κινηματογράφου και του οπτικοακουστικού έργου τέχνης γενικότερα με τον Πολιτισμό και την Παιδεία.
Η ελληνική Κινηματογραφία που κατά τα τελευταία 30 χρόνια αποδείχθηκε ένας δυναμικός πρεσβευτής της χώρας μας διεθνώς, αφού έχει κατακτήσει όλα τα μεγάλα διεθνή βραβεία σε δεκάδες κινηματογραφικά Φεστιβάλ του πλανήτη.
Όμως οι νέες ανάγκες δημιουργούν νέες απαιτήσεις. Η κινηματογραφική παραγωγή χρειάζεται πολλαπλά στηρίγματα, ενισχύσεις, φοροαπαλλαγές, κίνητρα επενδύσεων.
Αλλά και ο ζωτικός χώρος των ελληνικών ταινιών συρρικνώνεται. Απαιτούνται θαρραλέα και τολμηρά μέτρα για τη διανομή των κινηματογραφικών ταινιών, κίνητρα για τη δημιουργία νέων αιθουσών σε δεκάδες πόλεις και πολυπληθείς περιοχές που οι κάτοικοι τους στερούνται την δυνατότητα απόλαυσης ενός κινηματογραφικού έργου τέχνης. Η αλλαγή του ρόλου των κινηματογραφικών Φεστιβάλ στις νέες συνθήκες επιβάλλει την εξεύρεση πολιτικών που θα υποβοηθήσουν την ανάπτυξη τους στις ελληνικές περιφέρειες ως σημαντικών πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Αυτό το Γ’ Κινηματογραφικό Συνέδριο είναι Εργασίας, γιατί αναζητά ευφάνταστες ιδέες, ρηξικέλευθες προτάσεις και τολμηρές αλλαγές για να ανανεώσουμε την ελπίδα στον ελληνικό Κινηματογράφο κατά την επόμενη δεκαετία.
Σ’ ένα ανοιχτό, οργανωμένο και σε βάθος διάλογο, πρέπει όλοι να επιδιώξουμε τέτοιες αλλαγές, που θα βάλουν στέρεες βάσεις για την απαγκίστρωση της ελληνικής Κινηματογραφίας από την στασιμότητα και θα την θέσουν σε τροχιά ανάπτυξης.
Η αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού έχει για μας την έννοια ότι θα την απλώσει και με την υιοθέτηση των πορισμάτων του Συνεδρίου και την μετατροπή τους στο νέο σύγχρονο νομοθετικό σώμα.
Οι ώρες αυτές δύο μήνες από τις εργασίες του Γ’ Κινηματογραφικού Θεματικού Συνεδρίου Εργασίας, είναι ώρες ευθύνης για όλους που εργάζονται - ονειρεύονται - δημιουργούν στον Κινηματογράφο.
Έχουν περάσει 20 και πλέον χρόνια από τον πρώτο Νόμο Πλαίσιο του 1986 που υπήρξε καρπός έντονων προβληματισμών, συζητήσεων και συνεδρίων των κινηματογραφιστών και φέρει την υπογραφή της μεγάλης φίλης του Κινηματογράφου αείμνηστης Υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη.
Εν τω μεταξύ, προέκυψαν ορισμένες νομοθετικές διορθώσεις, με προεδρικά διατάγματα, τροποποιήσεις και υπουργικές αποφάσεις, που σήμερα αποτελούν το νομοθετικό σώμα που προστατεύει την κινηματογραφική τέχνη στην χώρα μας.
Όμως τα χρόνια περνούν, η τεχνολογική έκρηξη δημιούργησε νέα δεδομένα, ο διεθνής ανταγωνισμός στο πεδίο του κινηματογράφου οξύνεται, οι ευρωπαϊκές κινηματογραφίες παίρνουν ή προσανατολίζονται σε νέα μέτρα. Το κόστος της ζωής κατά τα τελευταία 6 έως 7 χρόνια έχει αυξηθεί περισσότερο από 50%, οι δείκτες ανεργίας σε όλους τους κινηματογραφικούς κλάδους μεγεθύνονται, οι χρηματοδοτήσεις για τις τέχνες μειώνονται δραματικά, το όνειρο της κινηματογραφικής δημιουργίας για πολλούς νέους σβήνει…
Το νομοθετικό σώμα του ελληνικού Κινηματογράφου φαίνεται σήμερα σε πολλά σημεία του γερασμένο, παρωχημένο και ελλιπές. Είναι κοινή πεποίθηση κατά τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για σοβαρές διορθώσεις, αλλαγές και εκσυγχρονισμό του σε όλα σχεδόν τα κεφάλαια του.
Ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε τόσο έντονη η αναγκαιότητα σύνδεσης του Κινηματογράφου και του οπτικοακουστικού έργου τέχνης γενικότερα με τον Πολιτισμό και την Παιδεία.
Η ελληνική Κινηματογραφία που κατά τα τελευταία 30 χρόνια αποδείχθηκε ένας δυναμικός πρεσβευτής της χώρας μας διεθνώς, αφού έχει κατακτήσει όλα τα μεγάλα διεθνή βραβεία σε δεκάδες κινηματογραφικά Φεστιβάλ του πλανήτη.
Όμως οι νέες ανάγκες δημιουργούν νέες απαιτήσεις. Η κινηματογραφική παραγωγή χρειάζεται πολλαπλά στηρίγματα, ενισχύσεις, φοροαπαλλαγές, κίνητρα επενδύσεων.
Αλλά και ο ζωτικός χώρος των ελληνικών ταινιών συρρικνώνεται. Απαιτούνται θαρραλέα και τολμηρά μέτρα για τη διανομή των κινηματογραφικών ταινιών, κίνητρα για τη δημιουργία νέων αιθουσών σε δεκάδες πόλεις και πολυπληθείς περιοχές που οι κάτοικοι τους στερούνται την δυνατότητα απόλαυσης ενός κινηματογραφικού έργου τέχνης. Η αλλαγή του ρόλου των κινηματογραφικών Φεστιβάλ στις νέες συνθήκες επιβάλλει την εξεύρεση πολιτικών που θα υποβοηθήσουν την ανάπτυξη τους στις ελληνικές περιφέρειες ως σημαντικών πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Αυτό το Γ’ Κινηματογραφικό Συνέδριο είναι Εργασίας, γιατί αναζητά ευφάνταστες ιδέες, ρηξικέλευθες προτάσεις και τολμηρές αλλαγές για να ανανεώσουμε την ελπίδα στον ελληνικό Κινηματογράφο κατά την επόμενη δεκαετία.
Σ’ ένα ανοιχτό, οργανωμένο και σε βάθος διάλογο, πρέπει όλοι να επιδιώξουμε τέτοιες αλλαγές, που θα βάλουν στέρεες βάσεις για την απαγκίστρωση της ελληνικής Κινηματογραφίας από την στασιμότητα και θα την θέσουν σε τροχιά ανάπτυξης.
Η αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού έχει για μας την έννοια ότι θα την απλώσει και με την υιοθέτηση των πορισμάτων του Συνεδρίου και την μετατροπή τους στο νέο σύγχρονο νομοθετικό σώμα.
Οι ώρες αυτές δύο μήνες από τις εργασίες του Γ’ Κινηματογραφικού Θεματικού Συνεδρίου Εργασίας, είναι ώρες ευθύνης για όλους που εργάζονται - ονειρεύονται - δημιουργούν στον Κινηματογράφο.