Aφιέρωμα στον σύγχρονο ισπανικό κινηματογράφο

{mosimage}Ένα μεγάλο αφιέρωμα στον σύγχρονο ισπανικό κινηματογράφο εντάσσει στο φετινό του πρόγραμμα το 48ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.Πάθος, συγκίνηση, ωμός ρεαλισμός, αλλά και ευαισθησία, ερωτισμός και φαντασία, δηλαδή όλα τα στοιχεία που συνθέτουν τον μύθο του εκρηκτικού μεσογειακού ταμπεραμέντου, θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους φέτος στους χώρους του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Το αφιέρωμα περιλαμβάνει 19 ταινίες, 18 από τις οποίες είναι μυθοπλασίας, ενώ θα προβληθεί και ένα ντοκιμαντέρ.
Οι ταινίες είναι παραγωγής από το 2003 έως το 2007 και αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα των νέων δυνάμεων της ισπανικής κινηματογραφίας
Αυτές τις νέες δυνάμεις, τους Ισπανούς σκηνοθέτες, θέλει να γνωρίσει στο κινηματογραφόφιλο κοινό το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας δείγματα από τα έργα τους, που δίνουν μία εικόνα της σύγχρονης ζωής και πραγματικότητας της Ισπανίας.

Οι Ισπανοί δημιουργοί που θα παραβρεθούν στο φετινό Φεστιβάλ, θα παρουσιάσουν τις ταινίες τους, θα συνομιλήσουν με το κοινό, θα δώσουν masterclasses, αλλά και θα συμμετάσχουν σε ανοιχτές συζητήσεις με θέμα την άνθηση του ισπανικού κινηματογράφου.
Μεταξύ άλλων, έχει προσκληθεί και ο πολυβραβευμένος ηθοποιός Javier Bardem, που έγινε ιδιαίτερα αγαπητός μετά την ερμηνεία του στην ταινία «Η θάλασσα μέσα μου/ Mar Adentro» και ο οποίος έχει αναλάβει την παραγωγή του ντοκιμαντέρ «Invisibles», που θα προβληθεί στο πλαίσιο του αφιερώματος.
Το ντοκιμαντέρ υπογράφουν πέντε σημαντικοί σκηνοθέτες, ο Wim Wenders, η Isabel Coixet,  ο Mariano Barroso, ο Javier Corcuera και ο Fernando Leon, που περιγράφουν πέντε ιστορίες ανθρώπων που ζουν στην «σκιά του κόσμου», γίνονται όμως οι πρωταγωνιστές στο φιλμ.

Από τις υπόλοιπες ταινίες του αφιερώματος, όλες τους μυθοπλασίας, ξεχωρίζουν:

- το φιλμ «La Soledad» του Jaime Rosales, που με αφορμή την πολύνεκρη τρομοκρατική επίθεση στην Μαδρίτη, καταδεικνύει τον ανθρώπινο πόνο, αλλά και την δύναμη που κρύβουμε μέσα μας σε δύσκολες στιγμές.

- η αυτοβιογραφική ταινία «Dies d’ agost» του Marc Recha, ένα ταξίδι στο καταλανικό τοπίο, με ξεναγούς τον ίδιο τον σκηνοθέτη και τον αδερφό του, David

- η ταινία «Honor de Cavalleria» του Albert Serra, μία ελεύθερη διασκευή της αγαπημένης ιστορίας του Θερβάντες «Δον Κιχώτης», με επιρροές από τους κορυφαίους κινηματογραφιστές Μπρεσόν και Όζου.

Εκτός των άλλων σκηνοθετών, στο αφιέρωμα συμμετέχουν δυο νέοι δημιουργοί, με τις πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες τους.
Πρόκειται για τον Rafa Cortes, που παρουσιάζει την ταινία «Yo», η οποία απέσπασε φέτος το βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, και τον Juan Antonio Bayona, δημιουργό της ταινίας «El Orfanato», την παραγωγή της οποίας ανέλαβε ο πολυβραβευμένος παραγωγός και σκηνοθέτης Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.

Αναλυτικά οι ταινίες του αφιερώματος:

Παραγωγής 2003:
«Te Doy Mis Ojos», σκηνοθεσία Iciar Bollain  

Παραγωγής 2004:
«Astronautas», σκηνοθεσία Santi Amodeo
«Crimen Ferpecto», σκηνοθεσία Alex de la Iglesia

Παραγωγής 2005:
«La Vida Secreta De Las Palabras», σκηνοθεσία Isabel Coixet  
«La Doble Vida Del Faquir», σκηνοθεσία Esteve Riambau και Elisabet Cabeza
«Sud Express», σκηνοθεσία Chema de la Pena
«El Taxista Ful», σκηνοθεσία Jo Sol
«Quince Dias Contigo», σκηνοθεσία Jesus Ponce
«Princesas», σκηνοθεσία Fernando Leon de Aranoa

Παραγωγής 2006:
«Dies d’Agost», σκηνοθεσία Marc Recha
«Lo Que Se De Lola», σκηνοθεσία Javier Rebollo
«Honor De Caballeria», σκηνοθεσία Albert Serra
«Ficcio», σκηνοθεσία Cesc Gay
«El Camino De Los Ingleses», σκηνοθεσία Antonio Banderas

Παραγωγής 2007:
«Invisibles», σκηνοθεσία Javier Corcuera, Fernando Leon de Aranoa, Wim Wenders, Isabel Coixet  και Mariano Barroso
«El Orfanato», σκηνοθεσία Juan Antonio Bayona
«La Soledad», σκηνοθεσία Jaime Rosales
«Yo», σκηνοθεσία Rafa Cortes
«La Noche De Los Girasoles», σκηνοθεσία Jorge Sanchez Cabezudo

Το αφιέρωμα, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες, την Ισπανική Πρεσβεία στην Ελλάδα και το Ισπανικό Υπουργείο Πολιτισμού, συνοδεύεται από ειδική έκδοση, σε επιμέλεια του Cahiers du Cinema Espana.

Ευγενία Χατζηνικολαίδου

Off Canvas sidebar is empty