Συντελεστές :
Σκηνοθεσία : Βασίλης Κανελλόπουλος
Μετάφραση: Μπενέτα Οικονόμου – Βασίλης Κανελλόπουλος
Σκηνικά-κοστούμια: Οδυσσέας Καψάλως
Βοηθός Σκηνοθέτη : Τζίνα Αποστολοπούλου
Παίζουν: Ελένη Μακρή (Αρτούρο Ούι), Ντίνος Ποντικόπουλος (Ρόμα), Χάικ Κασαρτζιάν (Ντόξμπορο), Κώστας Γεραντώνης (Ντάλφιτ, ηθοποιός), Ανδρο-νίκη Αβδελιώτη (Ντοκ Νταίζη), Κωνσταντίνα Μάρα (εικονολήπτης) και Τζίνα Αποστολοπούλου (παρουσιάστρια).
Η ιδέα
Μια εφημερίδα, ένα κανάλι, αποκαλύπτει την αλήθεια; Η απάντηση της ε-μπειρίας είναι ίσως ή μερικές φορές. Ποιος ελέγχει τον ελεγκτή; Ποια είναι τα κρι-τήρια της δίκαιης ή άδικης κρίσης; Μπορεί κάποιος να συμμετέχει στις συζητήσεις για τη λήψη αποφάσεων χωρίς να έχει εκλεγεί; Τι βαθμό συνενοχής πρέπει να έχει κάποιος για να συμμετέχει στα κοινά και να λέγεται πολίτης; Οι εποικοδομητικές συζητήσεις στη δημοκρατία είναι ένα σημαντικό εργαλείο λήψης αποφάσεων, όχι για το τι είναι σωστό ή λάθος, ούτε για να καταγραφεί το τι πιστεύει η πλειονότητα, αλλά για τη ροή της κίνησης μας για ζωή.
{mosimage}
Η παράσταση
Με το έργο που προτείνουμε -«Αρτούρο Ούι-Πρώτο Σχεδίασμα» του Μ. Μπρεχτ- προσπαθούμε να εμβαθύνουμε στο πως μπορεί να οπλιστεί η δημοκρατία για να αντιμετωπίσει τις απειλές. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος λήψης των απο-φάσεων. Για τον Μπρεχτ κανένα «σύστημα» δεν είναι αδιάβλητο, όλα είναι επιρρε-πή στη χειραγώγηση. Όλα έχουν αδυναμίες, μόνο η ενεργή συμμετοχή μας τα προ-στατεύει. Μας αποκαλύπτει ότι η πολιτεία δεν είναι επιχείρηση, άρα βασικός της στόχος δεν είναι ούτε η εξυπηρέτηση των ιδίων της συμφερόντων, ούτε και η με-γιστοποίηση του κέρδους. Όταν όμως γίνεται επιχείρηση τότε το «καλό όνομα» έχει μεγαλύτερη αξία από τους θεσμούς. Τότε οι θεσμοί την υπηρετούν, δεν ελέγχουν, ούτε συνδράμουν την κοινωνία για την όποια αδικία υφίσταται. Και τελικά, εκεί ό-που δεν υπάρχουν κανόνες ή όπου ατονούν, ισχύει ο νόμος της ζούγκλας με αν-θρώπους στο ρόλο του ζώου.
Το έργο μας είναι ένα παιχνίδι σκακιού, μόνο με τα βασικά πιόνια. Επιδεικτι-κά απουσιάζουν τα περισσότερα, δηλαδή η κοινωνία. Το μένος εναντίον της συ-σπειρώνει τους ανθρώπους της εξουσίας, που συνήθως αγνοούν τη ζωή των άλλων, αλλά βρίσκουν τη ζωή εν γένει διασκεδαστική, ενδιαφέρουσα, με στόχους αλλά χω-ρίς κανόνες.
Η γυναίκα Αρτούρο Ούι σαν επινόηση -όχι για πρόκληση- συμβάλλει στην ανάδειξη μιας εξουσίας ανεξαρτήτως φύλου. Δημιουργεί πρόκληση για μια διαφορε-τική διαμεσολάβηση όταν αμφισβητεί το κέντρο βάρους του κέρδους.
Ο εξωραϊσμός του φονιά πρέπει να αποτραπεί και η διαδικασία του εξωραϊ-σμού να φανερωθεί. Ο δράστης να πάρει τη θέση που του αρμόζει στη ιστορία. Οι ρομαντικοί μύθοι να μην είναι το μέτρο για τον ηρωισμό, αλλά ο τρόπος να γελοιο-ποιηθεί ο ήρωας-σφαγέας. Το ζήτημα της «αποστασιοποίησης-παραξένισμα» αποδί-δεται στην παράσταση μας μέσα από τις κωμικές δυνατότητες, που μας δίνει ο μο-ναχικός και απονευρωμένος «κόσμος» του έργου.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο
210 3477448
Πληροφορίες και φωτογραφίες από τις πρόβες της παράστασης
www.sxediaschedia.blogspot.com