ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

{mosimage}Στο Παρίσι των αρχών του περασμένου αιώνα ο συγγραφέας Μωρίς Ζεράρ πρόκειται να ανεβάσει στο θέατρο ένα έργο κραυγή ενάντια στο προπατορικό αμάρτημα και υπέρ του δικαιώματος του ανθρώπου να είναι μέσα και όχι έξω από τον παράδεισο. Ένα έργο μεγαλειώδες που εξυψώνει και θεοποιεί τον άνθρωπο. Το βράδυ της πρεμιέρας, ένας παράλογος θάνατος και η εμφάνιση μιας θεαματικής και αινιγματικής γυναίκας θα μετατρέψουν την ίδια τη ζωή του σε υπερθέαμα. Ένα φαντασιακό θρίλερ όπου οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες αποκτούν κοσμογονικές διαστάσεις και κρίνουν το μέλλον του κόσμου ανάμεσα στο κακό και στο καλό.

Ένα αυτοσαρκαστικό έργο που ο ίδιος ο Στρίντμπεργκ ονόμασε «κωμωδία» (η μόνη του κωμωδία), «παίζοντας» με τις φαντασιώσεις, τα δίπολα και τις εμμονές του από τις οποίες μόλις είχε θεραπευτεί μετά από μια ισχυρή ψυχολογική κρίση λίγους μήνες πριν την συγγραφή του έργου.

Η παράσταση – Σημείωμα σκηνοθέτη:
Βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια του Μωρίς Ζεράρ: Γυναίκες με υπερφυσικές δυνάμεις, ένας άγγελος - σοπράνο, ένας άγγελος - χορευτής και μια μυστηριώδης φάλαινα στο κέντρο της σκηνής, θεοί και δαίμονες στριμώχνουν τον συγγραφέα στην πιο απροσδόκητη περιπέτεια. Μέσω του συγγραφέα Μωρίς Ζεράρ, ο Στριντμπεργκ μας ξεδιπλώνει τις πιο σκοτεινές του φαντασιώσεις, τις πιο περίεργες εμμονές του, την διαρκή του αναζήτηση για κοινωνική, θρησκευτική και σεξουαλική ταυτότητα. Όλα αυτά χωρίς – αυτήν την φορά – να παίρνει τον εαυτό του πολύ στα σοβαρά αλλά με μια διάθεση θεατρικότητας και παιχνιδιάρικης φαντασμαγορίας.
Σοβαρές όμως θα είναι οι επιπτώσεις των πράξεων του, ειδικά στην γυναίκα που στέκεται απέναντί του και στην ανδροκρατούμενη κοινωνία που τον γέννησε, αβοήθητη αναζητώντας τον έρωτα και την ελευθερία.


Μια παραγωγή από το θέατρο ‘Προσκήνιο’ με την υπογραφή των συντελεστών της ομάδας «Όχι Παίζουμε». Ένα ασυνήθιστο θέαμα στο θέατρο Προσκήνιο που συνδυάζει το θέατρο με την μουσική, τον χορό και ακολουθεί τις σύγχρονες αισθητικές τάσεις στον χώρο της performance.

Πιο αναλυτικά για το έργο:

Στο Παρίσι των αρχών του περασμένου αιώνα ο συγγραφέας Μωρίς Ζεράρ πρόκειται να ανεβάσει στο θέατρο ένα έργο κραυγή ενάντια στο προπατορικό αμάρτημα και υπέρ του δικαιώματος του ανθρώπου να είναι μέσα και όχι έξω από τον παράδεισο. Ένα έργο μεγαλειώδες που εξυψώνει και θεοποιεί τον άνθρωπο. Το βράδυ της πρεμιέρας, η εμφάνιση μιας θεαματικής και αινιγματικής γυναίκας και ένας παράλογος θάνατος θα μετατρέψουν την ίδια τη ζωή του σε μια μεταφυσική περιπέτεια που θα κρίνει το μέλλον του κόσμου. Ο ανομολόγητος φόβος και φθόνος του Μωρίς για την γυναίκα, τον Θεό, την ηθική, την τάξη, την οικογένεια, επιτέλους εκφράζονται, δικαιώνονται και επιβάλλονται ως απαραίτητα όπλα για την παγκόσμια ευτυχία. Ο σκοτεινός ψυχισμός του συγγραφέα καθώς και κάθε εμμονή και μανία του δεν αποτελούν πλέον παθολογία αλλά αποκτούν κοσμογονική αξία και θεαματική λάμψη.

Αποδίδοντας ως σύγχρονοι καλλιτέχνες τον δέοντα σεβασμό στην καλλιτεχνική αυτή πράξη του Μωρίς Ζεράρ, και τονίζοντας τη διαχρονική της αξία, τον βοηθούμε να ζήσει την φαντασίωσή του και να λάμψει ως πρωταγωνιστής ενός ζουμερού υπερθεάματος. Τον βάζουμε να αντιμάχεται γυναίκες με Υπερφυσικές δυνάμεις, έναν άγγελο με μαγευτική φωνή, έναν άγγελο με σώμα–λάστιχο και μια επιβλητική μυστηριώδη φάλαινα σε έναν αγώνα μυθικό για την δικαίωση ολόκληρης της ανθρωπότητας. Η αχίλλειος πτέρνα του είναι ο έρωτας. Ένας έρωτας ανομολόγητος που επιτέλους θα εκφραστεί. Και η ιστορία θα έχει happy end για όλους εκτός από την Ενριέτ, τον υποκινητή αυτής της κοσμογονίας, χωρίς την οποία ο Μωρίς θα παρέμενε ένας αποτυχημένος αστός συγγραφέας.

Τα φώτα και η λάμψη του υπερθεάματος στο οποίο ο Μωρίς μετατρέπει την ζωή του δεν θα είναι αρκετά δυνατά για να κρύψουν τον βασανισμό, την εκπόρνευση και την εξορία που θα υποστεί η Ενριέτ ως μιαρό σύμβολο του Διαβόλου. Ο ερωτισμός της και η απελευθερωμένη της σκέψη θα ελευθερώσουν τις κρυφές επιθυμίες μιας πατριαρχικής κοινωνίας που αναζητά την ταυτότητά της, θα δημιουργήσουν μια επικίνδυνη φαντασίωση επί σκηνής και για αυτό θα εκδιωχθούν βάναυσα υπέρ τάξης και ασφάλειας. Ο σκληρός αγώνας για επιβίωση της Ενριέτ εκτυλίσσεται πάνω στο ίδιο σανίδι όπου λάμπει αυτή η φαντασίωση. Ο Στρίντμπεργκ αποκαλύπτει έτσι με τον πιο καυστικό τρόπο το σκοτάδι τόσο του εαυτού του όσο και του καιρού του.

Το έργο αυτό είναι από τα λιγότερο γνωστά του Στρίντμπεργκ, ίσως και λόγω της διαφορετικότητάς του από εκείνα με τα οποία συνηθίζουμε να τον ταυτίζουμε. Στην σημερινή κοινωνία της εικόνας και του θεάματος και της - πίσω από τα φώτα - ανελέητης δυστυχίας και μοναξιάς κάθε λογής μειονότητας, το «Εγκλήματα και Εγκλήματα» είναι επίκαιρο όσο ποτέ.


Τελευταία Παράσταση
Κυριακή 23 Μαρτίου 2008

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ‘ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ’

Παραγωγή: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΣΩΤΗΡΙΑ ΚΥΠΡΑΙΟΥ
Μετάφραση: ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΕΛΜΠΕΡΓΚ

Σκηνοθεσία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΧΙΝΗΣ
Χορογραφία – Συνσκηνοθεσία:
ΕΙΡΗΝΗ ΑΛΕΞΙΟΥ
Σκηνικά – Κοστούμια:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ
Μουσική:
ΚΩΣΤΑΣ ΔΑΛΑΚΟΥΡΑΣ
Φωτισμοί:
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΘΑΝΑΣΟΥΛΑ
Βοηθός σκηνοθέτη:
ΜΑΙΡΗ ΛΟΓΟΘΕΤΗ
Δραματουργική Έρευνα:
ΑΡΗΣ ΑΣΠΡΟΥΛΗΣ
Φωτογραφίες: ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΣΤΑΦΥΛΙΔΟΥ

ΠΑΙΖΟΥΝ
ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ
ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ
ΒΕΡΑ ΛΑΡΔΗ
ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΜΟΝΤΕΪΡΟ
ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΤΑΓΚΟΥΛΗ

ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Στουρνάρη & Καπνοκοπτηρίου 8, Αθήνα
Τηλέφωνο Ταμείου: 210 8252242-3
(ώρες λειτουργίας: 10:00 – 13:00 & 17:00 – 22:00)

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων
Τετάρτη & Κυριακή 20:00
Πέμπτη – Παρασκευή - Σάββατο 21:15
(ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν ισχύει η παράσταση της Τρίτης)

Τιμές εισιτηρίων: 21 € / Φοιτητικό 15 €
Διάρκεια παράστασης: 130’

Χορηγοί Επικοινωνίας
ΜΕΛΩΔΙΑ 99.2 – GALAXY 92

Πληροφορίες Koyinta

Off Canvas sidebar is empty