Off Canvas sidebar is empty

Συνομιλία με την Κέλλυ Καιμάκη με αφορμή την έκδοση της πρώτης ποιητικής της συλλογής

kelly kaimakiΤί ήταν αυτό που σε ώθησε να ασχοληθείς με τον κόσμο του βιβλίου ?Κάθε φορά που περνούσε από το μυαλό μου η σκέψη να εκδώσω ένα βιβλίο, το άφηνα για το μέλλον... βλέπετε είμαι αρκετά αναβλητική σε κάποια πράγματα, ειδικά όταν αυτά αφορούν προσωπικά μου κομμάτια όπως αυτή η ποιητική συλλογή. Η συνεργασία μου με τους εκδότες της "Κουίντα" προέκυψε πρωταρχικά με αφορμή το Ψηφιακό Φεστιβάλ Αθηνών, το οποίο και διοργανώνουν κι εγώ είχα το ρόλο της παρουσιάστριας. Αυτή η γνωριμία δεν άργησε να γίνει ο καταλύτης στη δημιουργία του συγκεκριμένου βιβλίου. Ίσως πάλι να είναι κι αυτό που λένε πως τα πράγματα συμβαίνουν στο σωστό "timing", εξάλλου πιστεύω πως τίποτα δεν είναι τυχαίο.


Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης σου
Εμπνέομαι από τα πάντα, όμορφα κι άσχημα... εξαρτάται από τη στιγμή και την οπτική γωνία που στέκομαι κάθε φορά ως παρατηρητής.Ανθρώπινο Τσίρκο

 

Τι είναι για σένα η ποίηση
Ποίηση για μένα είναι το αποτέλεσμα της παρατήρησης για την οποία μιλούσα πιο πάνω. Μ' αρέσει να παρατηρώ τον κόσμο τον "μέσα" και τον "έξω" από μένα και μετά σαν φυσικό επακόλουθο και σε απροσδιόριστο χρόνο τον καταγράφω στο χαρτί με λέξεις, με μουτζούρες, με εικόνες, με σημεία στίξεως. Γι' αυτό και πότε δεν λείπει από την τσάντα μου το μπλοκάκι με τον κλασικό στυλό μπικ. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται ποτέ δεν μπόρεσα να γράψω ποίηση κατευθείαν σε υπολογιστή, ίσως γιατί η ποίηση αποτελεί (πιο πολύ απ' όλα) για μένα την έκφραση του πρωτόγονου εαυτού.

Πως ξεκίνησες να γράφεις ποίηση, πότε γράφτηκαν τα ποιήματα αυτής της συλλογής και πώς προέκυψε ο τίτλος της
Γράφω ποιήματα από πολύ μικρή ηλικία, πάντα εκφραζόμουν μέσα από το γράψιμο, θυμάμαι το θρανίο μου γεμάτο στιχάκια και σκέψεις. Η ποίηση από την άλλη είναι κάτι πιο συνειδητό κι αυτό ήρθε αργότερα, ωρίμασε με το πέρασμα των χρόνων κι αποτελεί αποτέλεσμα εμπειριών. Τα συγκεκριμένα ποιήματα που εμπεριέχονται στο βιβλίο γράφτηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους της ζωής μου, σαν ένα πέρασμα από την αθωότητα στην ωμή πραγματικότητα.

Ο τίτλος πάλι προέκυψε από την έμπνευση που μου έδωσε ο πίνακας του φίλου μου Krah που φιλοτεχνεί το εξώφυλλο, ο Μινώταυρος στο ρόλο του " μεγάλου αδερφού " που κινεί τα νήματα και κοντρολάρει τις ζωές μας...κι εμείς που αφηνόμαστε κάθε φορά σαν πιόνια στα χέρια κάποιου, είτε αυτό λέγεται ΔΝΤ, είτε τραπεζίτες, είτε διαδίκτυο, είτε τα social media, κτλ. Όλα αυτά που ελέγχουν "το ανθρώπινο τσίρκο", την αγέλη δηλαδή. Κάπως έτσι προέκυψε και το ομώνυμο ποίημα "Ανθρώπινο τσίρκο" κάπου στο τέλος του βιβλίου.

Ασχολείσαι και με το θέατρο, αλλά και με τη γραφή σεναρίου ποια είναι η σχέση σου με αυτά τα δύο, πώς συνδυάζονται στη ζωή σου
Όπως προανέφερα το γράψιμο αποτελεί προέκταση μου, θεωρώ τον εαυτό μου "story teller"... Μ’ αρέσει να αφηγούμαι ιστορίες είτε μέσα από τη σεναριακή τους μορφή, είτε μέσα από ένα θεατρικό έργο. Μπορείς να με πεις και "παραμυθά", εξάλλου στην αφήγηση ενός παραμυθιού εμπεριέχονται όλα τα αρχέτυπα των μοντέρνων σεναρίων.

Τι ρόλο έχει παίξει στην ζωή σου η Τέχνη
Τέχνη για μένα είναι οι λεπτομέρειες που κάνεις δεν προσέχει. Η τέχνη είναι μέρος της ζωής και η ζωή η αφορμή για την τέχνη.

 

Θα μας αναφέρεις 5 πολύ αγαπημένα σου βιβλία
Θα προτιμούσα να σου πω τα εκατό βιβλία που αγαπώ αλλά θα σου πω τα πέντε που έχουν επηρεάσει τη σκέψη και τον ψυχισμό μου.

1. Ζοφερός Οίκος, Charles Dickens

2. 1984, George Orwell

3. Στο δρόμο, Jack Kerouac

4. Η δίκη, Φραντς Κάφκα

5. Ο ταξιδιώτης τ' ουρανού, Jack London

 

 

 

Ανθρώπινο Τσίρκο  kelly kaimaki Η Κέλλυ Καϊμάκη γεννήθηκε στον Βόλο, σπούδασε ΜΜΕ και Δραματικές Τέχνες (παν/μιο του Surrey- Μ. Βρετανία), Υποκριτική (Νέο Ελληνικό Θέατρο Γ. Αρμένη), και έχει μεταπτυχιακό στη Διεθνή Δημοσιογραφία (παν/μιο του Westminster). Παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής και σεναρίου στα κολλέγια City Lit (Λονδίνο) και St.Martin’s. Δούλεψε ως ραδιοφωνική παραγωγός και ρεπόρτερ στο BBC (Ελληνικό τμήμα). Ασχολήθηκε με τα ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία ως εξωτερικός συνεργάτης των οργανισμών Endemol και ITV. Δούλεψε στη συγγραφική ομάδα του Cyderdelic/ stand up comedy lab (παραγωγή BBC Choice) και ως σεναριογράφος στις σειρές Ιστορίες Μυστηρίου και Ιστορίες Από Την Απέναντι Όχθη (ANT1).

Έχει γράψει διηγήματα σε περιοδικά, άρθρα σε εφημερίδες και στίχους. Επιμελήθηκε τα σενάρια των ταινιών El Toro (μικρού μήκους) και Short Fuse (μεγάλου μήκους,¬¬ 1821/ Pictures). Ήταν παρουσιάστρια στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακού Κιν/φου Αθήνας. Συνεργάστηκε ως ραδιοφωνική παραγωγός με το Boem Radio, 2015-16, σε δική της εκπομπή, Τι φαρμάκι, Τι Καϊμάκη, ποικίλης ύλης με καλεσμένους αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες του θεάτρου, της μουσικής, των εικαστικών.

Έπαιξε στο θέατρο και στις τηλεοπτικές σειρές Μαρία Η Άσχημη, Τα Kορίτσια Του Μπαμπά, Ποιος Μας Πιάνει, Ιστορίες Από Την Απέναντι Όχθη, Λύσε Τη Σιωπή, Daddy Cool κ.α. Συνεργάστηκε με το Γαλλικό Fashion TV και την White Space στο πρώτο ταξιδιωτικό ibook για τη Μύκονο, ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας. Σκηνοθέτησε το βραβευμένο έργο της Ευαγγελίας Στρατή Μαινόμενο Καρδιοχτύπι. Ήταν συν συγγραφέας στο θεατρικό έργο Κάτι Ανάμεσα Μας (Θέατρο της Ημέρας 2017).

Το Ανθρώπινο Τσίρκο είναι η πρώτη της ποιητική συλλογή από τις εκδόσεις ΚΟΥΙΝΤΑ .       Σελίδες: 52     ISBN: 978-618-5268-02-2

Χρήστος Ν. Καρακάσης