November 20, 2019

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Χορηγός Επικοινωνίας

71739453 551131842361223 2106888982917808128 n

koyinta production

 

filmmakerlogo

 

koyinta organization

 

LOGO KOUINTA

 

LOGOweb new

 

AIDFF web

Στατιστικά

Users
33862
Articles
994
Articles View Hits
6448535

Ενεργοί Χρήστες

Currently are 28 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Άρθρα Συνεργατών

Άρθρα Συνεργατών

MouglaΑπό τις 2 έως τις 5 Μαΐου 2007 η πόλη Μούγλα της Τουρκίας (150 χιλ. νότια της Σμύρνης) φιλοξένησε την 3η Συνάντηση Ντοκιμαντέρ Ελλάδας Τουρκίας, μια εκδήλωση που παίρνει τη μορφή ενός πολύ σημαντικού θεσμού. Οι δέκα ταινίες από την Ελλάδα και οι έντεκα από την Τουρκία, που προβλήθηκαν στη διάρκεια τεσσάρων ημερών, έδωσαν την αφορμή για την ανάπτυξη ενός πολύ σημαντικού διαλόγου ανάμεσα σε έλληνες και τούρκους σκηνοθέτες και άνοιξαν νέους δρόμους συνεργασίας.

Άρθρα Συνεργατών

Όπως και να το κάνεις η μεσόγειος ενώνει και ακόμη περισσότερο η θάλασσα ενώνει. Αν και οι Τοσκανοί δεν παραδίδουν τα σκήπτρα στο μπλε, στο νησί του Έλβα, τα λιμανάκια όπως το Porto Azzuro και η Marina di Campo επιμένουν με όσες ποσειδώνιες δυνάμεις τους έχουν απομείνει.
Κι επιμένουν πολύ.

Άρθρα Συνεργατών

Και τα λουλούδια ανθίζουν κάποτε πιο πολύ. Κάποια από αυτά όμως είτε στρέφονται προς τον ήλιο είτε ανοίγουν τα φύλλα τους κατά τη διάρκεια της νύχτας. Σα να μου φαίνεται ότι το δικό μου λουλούδι- fiore είναι νυχτολούλουδο, όχι για να σνομπάρει το ζωογόνο ήλιο αλλά κυρίως για να ετεροφωτιστεί, και επειδή μέσω της ετερογνωσίας έρχεται η αυτογνωσία, θα παραθέσω όχι τόσο προβληματισμούς όσο περιγραφές εικόνων (εσωτερικών και εξωτερικών, φανταστικών και πραγματικών) για να προβληματιστούμε και γιατί όχι να αναστοχαστούμε κιόλας.

Άρθρα Συνεργατών
{mosimage}Μάρτιος 07, Πράτο, Αν και δεν προσπάθησα, ή ακόμη δεν κατάφερα, ή δεν έτυχε ίσως να ανακαλύψω την ετυμολογία της λέξης Φλωρεντία, η λέξη στα αυτιά μου, μετά από το διάβα στο δρόμους της, ηχεί σα να ήταν λουλούδι. Μπορεί ακόμη και να το συγχέω με την λέξη fiore που σημαίνει λουλούδι, ισχύει ή όχι, θα αρκεστώ στην αρχική αυτή εντύπωση, έτσι κι αλλιώς, μαρέσει αυτή η εκδοχή. Εξάλλου ταιριάζει με τις εικόνες που έχω για τη πόλη. Ώχρες, λίγο πορτοκαλί και κάμποσο  γκρι- καφέ, ασταθές όμως, εύπλαστο και αναμεμιγμένο με τα παραπάνω, συνθέτουν την εικόνα μιας ευρωπαϊκής πόλης, που δεν αφήνει το βλέμμα σου να ατονήσει ούτε λεπτό.

Άρθρα Συνεργατών

cinemaΤο κείμενο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στον κατάλογο του αφιερώματος  στον Ροβήρο Μανθούλη που οργάνωσε  το  ΦΙΛΙΠ  26 Οκτωβρίου – 8 Νοεμβρίου 2006. Μια από τις ανεπάρκειες των μέσων μαζικής επικοινωνίας του καιρού μας είναι η κατάχρηση της ορολογίας. Οι επιστήμονές και οι ποιητές ξέρουν γιατί ακριβώς μιλάνε. Όταν η γλώσσα της Επικοινωνίας δεν σέβεται την ορολογία, στη θέση μιας γόνιμης συνεννόησης βασιλεύει η σύγχυση. Όταν μια συγκεκριμένη λέξη ή φράση μπορεί να ερμηνευθεί με διαφορετικούς τρόπους, είναι φυσικό να διαιωνίζεται η εντόνως δημαγωγική κοινωνία στην οποία ζούμε (στην οποία παρασύρεται ο μέσος πολιτικός και με την οποία καλλιεργείται ο μέσος τηλεθεατής). Είναι αλήθεια ότι οι όροι, με το πέρασμα του χρόνου, υφίστανται αλλαγές, αλλά όταν αυτό συμβεί –στον επιστημονικό, ιδιαίτερα, χώρο– μια καινούρια συλλογή από όρους θα είναι έτοιμη να μας βοηθήσει να συνεννοηθούμε. Στην τέχνη πάντως (όπως και στον έρωτα) η ορολογία μπορεί να είναι πανάρχαια αλλά δεν παύει να ισχύει.

Άρθρα Συνεργατών

70 χρόνια φωτογραφικής παρακαταθήκης. Γεννήθηκε στο ορεινό χωριό Κυψέλη της Άρτας από γονείς αγρότες το 1920 και βρέθηκε από μικρός στην Αθήνα, βιοπαλαιστής ετών δέκα, στη δουλειά την ημέρα και στο σχολείο το βράδυ. To 1928-1929 δούλευε ως υπάλληλος σε ένα μαγαζί. «Το αφεντικό μου δέχτηκε από την Αμερική κάτι αδέλφια του και θέλησε να τα ξεναγήσει. Ήθελαν να βγάλουν και μερικές φωτογραφίες. Είχαν ένα κουτί Kodak που το χειρίστηκα εγώ. Αυτό, εμένα με ηλέκτρισε. Να μπορώ να αιχμαλωτίζω τον ορατό κόσμο!» με αυτά τα λόγια ο Κώστας Μπαλάφας περιέγραψε την πρώτη του επαφή με τη φωτογραφία.

Στην Αθήνα έμεινε ως το 1936, οπότε και γύρισε στα Γιάννενα για σπουδές στη Γαλακτοκομική Σχολή, στην οποία και προσελήφθη στη συνέχεια. «Τα Γιάννενα είχαν τότε μια φωτογραφική κίνηση μεγαλύτερη από την Αθήνα. Υπήρχαν πολλές Rollei, πολλές Leica…Υπήρχε κάποιος φωτισμένος άνθρωπος κεί, ο Πανταζίδης. Είναι τώρα στο Παρίσι, ο πατέρας του ήταν φωτογράφος της Αυλής. Ήταν κάποιος Κουτσαβέργης αντιπρόσωπος της Agfa που διέδωσε τη φωτογραφία στην πόλη μ’ έναν έξυπνο τρόπο» είπε ο Κ. Μπαλάφας μιλώντας για τα Γιάννενα.

Άρθρα Συνεργατών

fotoisminiΗ “αποφασιστική” στιγμή για το μαγικό “κλικ”..! Ο Henri Cartier - Bressοn, ο μεγάλος αυτός Γάλλος φωτογράφος, είπε ότι η “αποφασιστική” στιγμή για να πατήσεις το “κλικ” της φωτογραφικής μηχανής, είναι η στιγμή που συντονίζονται μέσα στον φακό, το βλέμμα, το μυαλό και η καρδιά σου. Μπορεί να ακούγεται λίγο δύσκολο να φτάσεις σ’ αυτό το σημείο…όμως σίγουρα, το να ξεκινήσεις σήμερα να ασχολείσαι με τη φωτογραφία είναι μια πολύ πιο εύκολη υπόθεση.

Είναι αλήθεια πως η τέχνη αυτή ασκεί μία ιδιαίτερη επιρροή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο, φτάνει να το αφήσεις να συμβεί. Mαθαίνεις να παρατηρείς με μεγαλύτερη προσοχή όλα όσα υπάρχουν γύρω σου, φτιάχνεις “κάδρα”, σκηνοθετείς ολόκληρες ιστορίες μέσα στο μυαλό σου, δεν βλέπεις απλά, κοιτάζεις… Σύντομα, εκεί που δεν το περιμένεις, θα ακούς τον εαυτό σου να λέει όλο και πιο συχνά, φράσεις του τύπου : “Α! Αυτό θα ήταν ωραία φωτογραφία!”, σε σημείο που ίσως αρχίσεις να εκνευρίζεις και τους φίλους σου, αλλά δεν πειράζει, τους αποζημιώνεις όταν θα ποζάρουν για σένα ενώ θα τσακώνονται για το ποιος θα το παίξει μοντέλο σου! 

Άρθρα Συνεργατών

ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ, ΗΘΟΠΟΙΟΣ  ΚΑΙ  ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ :ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ!  Η απώλεια  από τον γνωστό σκηνοθέτη και δάσκαλο Κάρολο Κουν για την  Ελλάδα ήταν μεγάλη . Στις μέρες μας ο μόνος δάσκαλος που ισοδυναμεί  με  την μεγάλη του εμπειρία και πολυταλαντωσύνη είναι ο Νίκος Βασταρδής . Σαν ηθοποιός είναι γνωστός τόσο για την θεατρική του πορεία (πρωταγωνίστησε στο θέατρο με τον Κατράκη, την Καρέζη, την Λαμπέτη ,Λογοθετίδη και άλλους  γνωστούς ηθοποιούς)όσο και την τηλεοπτική του πορεία  τις  γνωστές σειρές που πρωταγωνιστούσε στην κρατική τηλεόραση , επίσης και  για την πορεία του σε ταινίες της δεκαετίας του .Σαν σκηνοθέτης  έκανε πολλά θεατρικά έργα κυρίως με την θεατρική ομάδα
ΑΡΘΡΟ:  ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΥ

Άρθρα Συνεργατών

logokesΤο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο επιδιώκει τη διασύνδεση των μνημείων με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και την ανάπτυξη σύγχρονων πολιτιστικών θεσμών. Τα καλοκαιρινά φεστιβάλ συνδέουν τα μνημεία με τους ανθρώπους και προκαλούν το ενδιαφέρον τους για επισκέψεις.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Την έγκριση του αιτήματος του Δήμου Αθηναίων για εικαστικές παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας (Αθήνα by Art) στο πλαίσιο τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων (26/19.7.2004).

Άρθρα Συνεργατών
 Φίλες και Φίλοι του Θεάτρου,  της Μουσικής...
Σας στέλνουμε αυτό το μήνυμα από τον πολιτιστικό χώρο Tournesol (Ηλιοτρόπιο), χώρο εργασίας του συνδέσμου SHAMS (Νεολαία – Θέατρο – Κινηματόγραφος), στη Βηρυτό, που βρίσκεται στην διασταύρωση Ταγιουνέ, εκεί όπου συναντώνται η πόλη και τα νότια προάστια

Άρθρα Συνεργατών
Το «Πολιτισμός 2007» έχει σχεδιαστεί ως ένα συνδετικό, παγκόσμιο και πλήρες εργαλείο για πολυ-πολιτιστική συνεργασία στην Ευρώπη, με κύριο στόχο να συνεισφέρει δραστικά στην εξέλιξη μιας Ευρωπαϊκής ταυτότητας με βαθιές ρίζες.

Κύριοι στόχοι:

Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι να ενισχύσει τον πολιτιστικό χώρο, τον οποίο μοιράζονται οι λαοί της Ευρώπης και είναι βασισμένος σε μια κοινή πολιτιστική κληρονομιά. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσα από την ανάπτυξη μιας πολιτιστικής συνεργασίας μεταξύ δημιουργών, πολιτιστικών φορέων και πολιτιστικών οργανισμών από χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, με προοπτική να ενθαρρύνουν την καλλιέργεια της ιδιότητας του Ευρωπαίου πολίτη.
Οι ειδικοί στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Η προώθηση της διακρατικής κινητικότητας των εργαζόμενων στον πολιτιστικό τομέα.
  • Η ενθάρρυνση της διακρατικής κυκλοφορίας έργων και πολιτιστικών και καλλιτεχνικών αγαθών.
  • Η ενθάρρυνση του δια-πολιτισμικού διαλόγου.

Page 3 of 4