Off Canvas sidebar is empty

Συνεντεύξεις

Δημήτρης Τρανός Το ενδιαφέρον μου και η επιθυμία να ασχοληθώ με τον κινηματογράφο ξεκίνησε από την εφηβική ηλικία, όταν και ένιωσα την ανάγκη να διηγηθώ ιστορίες μυθοπλασίας μέσω της αμεσότητας που χαρακτηρίζει την κινούμενη εικόνα. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ο κινηματογράφος ήταν και είναι η αγαπημένη μου μορφή ψυχαγωγίας.

Δήμητρα ΜιχαηλίδουΤο θέατρο είναι μυσταγωγία, ζωή, χαρά, φως, ένα ατέλειωτο ταξίδι στον εσώτερο εαυτό σου. Ένας ασίγαστος έρωτας που  όσο περνάει ο καιρός, γίνεται όλο και πιο δυνατός. Σου ζητάει τα πάντα και σου τα επιστρέφει όλα πολλαπλάσια. Μια αχτίδα φωτός μέσα στην σχεδόν καταθλιπτική αυτήν περίοδο που διανύουμε. Οι ήχοι της σκηνής, το καρδιοχτύπι, η αδρεναλίνη, το συναίσθημα, η αγάπη που σε πλημμυρίζει, είναι όλα μεγεθυμένα και τα ζεις στον απόλυτο βαθμό.

Αλεξάνδρα Θυμιανού«Πλούσιος είναι αυτός που διαθέτει ελεύθερο χρόνο» λένε. Για κάποιον λόγο πάντα αισθανόμουν ότι έχω ελεύθερο χρόνο. Ο ελεύθερος χρόνος λοιπόν… Χρειάζεται να έχεις ένα «περίσσευμα» για ν ασχοληθείς με την Ποίηση... ένα περίσσευμα χρόνου με την έννοια ενός υ π α ρ ξ ι α κ ο ύ περισσεύματος… που, μάλιστα, θέλεις να δώσεις...

australosAdrian Heathcote from Sydney, Australia, discusses with us about philosophy, art and life. Elegant and kind he is an inspirational interlocutor who has deeply studied a vast variety of subjects and knows impressive details about things that only natives are expected to know on various cultures. He indeed has the theoretical knowledge but also the sensitivity and that little something that brings theory to life. He writes about philosophy, publishes poetry, has taught philosophy for thirty years at Sydney University and during the recent years his early love for painting is revived thus painting has become a daily occupation.

maria kappa 2Τι σημαίνει για σένα το θέατρο;  Για μένα, ως ηθοποιό, το θέατρο είναι πύλη απ’ όπου έχω τη δυνατότητα να ταξιδέψω σε διαφορετικούς χρόνους, διαφορετικούς τόπους, διαφορετικές ηλικίες και να βιώσω συναισθήματα που μόνο η συνθήκη της σκηνής μου επιτρέπει. Είναι ένα μαγικό ταξίδι. Και βέβαια είναι μια υψηλή μορφή τέχνης, που εμπεριέχει τα πάντα. Δεν είναι μόνο έκφραση για τον ηθοποιό είναι ένα φωτεινός σηματοδότης πολιτισμού που δεν επινοεί μόνο, μα απεικονίζει, διασώζει και ζωντανεύει ιστορικά, κοινωνικά, πολιτιστικά την ανθρώπινη εμπειρία.

kelly kaimakiΤί ήταν αυτό που σε ώθησε να ασχοληθείς με τον κόσμο του βιβλίου ?Κάθε φορά που περνούσε από το μυαλό μου η σκέψη να εκδώσω ένα βιβλίο, το άφηνα για το μέλλον... βλέπετε είμαι αρκετά αναβλητική σε κάποια πράγματα, ειδικά όταν αυτά αφορούν προσωπικά μου κομμάτια όπως αυτή η ποιητική συλλογή. Η συνεργασία μου με τους εκδότες της "Κουίντα" προέκυψε πρωταρχικά με αφορμή το Ψηφιακό Φεστιβάλ Αθηνών, το οποίο και διοργανώνουν κι εγώ είχα το ρόλο της παρουσιάστριας. Αυτή η γνωριμία δεν άργησε να γίνει ο καταλύτης στη δημιουργία του συγκεκριμένου βιβλίου. Ίσως πάλι να είναι κι αυτό που λένε πως τα πράγματα συμβαίνουν στο σωστό "timing", εξάλλου πιστεύω πως τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Μαρία ΠέτρουΗ Μαρία Πέτρου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε στη σχολή Βακαλό. Είναι συντηρήτρια και κατασκευάστρια πολλών αντικειμένων τέχνης, συγγραφέας και μεταφράστρια, μέλος της Αθηναϊκής Λέσχης Επιστημονικής Φαντασίας (ΑΛΕΦ) και της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ).

titika marinou mortzosΤην Τιτίκα (Ποθητή) Μαρίνου την συναντάμε φέτος στην παράσταση «Ελευθέριος Βενιζέλος»  του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου  σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόρτζου, με τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο στο  Θέατρο Τέσσερις Εποχές – Γιάννης  Μόρτζος.Είναι η πρώτη φορά που η ζωή και το έργο του μεγάλου πολιτικού άνδρα, που χάραξε τον 20ο αιώνα, παρουσιάζεται μέσω της θεατρικής τέχνης στο κοινό.  Ογδόντα χρόνια μετά το θάνατό του, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την πορεία και τη δράση της ιστορικής αυτής προσωπικότητας, που ξεκίνησε με την Κρητική Επανάσταση, στη συνέχεια διπλασίασε τα σύνορα της Ελλάδας, κέρδισε δύο Βαλκανικούς Πολέμους και βρέθηκε κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με την  πλευρά των νικητών. Μέσα από μια αναμέτρηση με το χρόνο, η μορφή του Ελευθέριου Βενιζέλου περνά από σκηνή σε σκηνή φωτίζοντας γεγονότα, συμβάντα και άγνωστες πτυχές της ζωής του. Τα νεανικά του χρόνια, η Κρήτη, οι γυναίκες που αγάπησε, τα επιτεύγματα και τα λάθη των πολιτικών του επιλογών, οι νίκες και οι ήττες του, υφαίνονται θεατρικά μέσα από την σκηνοθετική δεινότητα του Γιάννη Μόρτζου, που συνάμα υποδύεται και τον μεγάλο πολιτικό άνδρα.

cover filippos peristerisΤο Μαύρο Αλφαβητάρι της Μουσικής… Αυτό το σκοτεινό βιβλίο είναι ένα Αλφαβητάρι ή Λεξικό που ταξιδεύει τον αναγνώστη στις πιο απρόσμενες εννοιολογικές περιοχές των μουσικών όρων, ενίοτε βαθυστόχαστες ενίοτε κωμικά ανατρεπτικές, με λεπτές αποχρώσεις σαρκασμού.Ο Φίλιππος Περιστέρης μελετά, εμβαθύνει, σχολιάζει, μα πάνω από όλα παίζει με τους όρους και την αντίληψη μας παρασέρνοντας μας σε ένα ντόμινο εννοιολογικών εκπλήξεων.Στο Μαύρο Αλφαβητάρι της μουσικής οι μουσικοί όροι παύουν να είναι απλές λέξεις. Γίνονται κρύπτες που μέσα τους ανακαλύπτουμε προεκτάσεις και συνδέσεις με τον κόσμο γύρω τους που δύσκολα μπορεί να συλλάβει η τυπική φαντασία.

stellamari4Μίλησέ μας για τη  σχέση σου με την ποίηση- τι είναι για σένα:  Η ποίηση είναι για μένα, αλλά θεωρώ και για όποιον παραδέχεται , ότι σχετίζεται με αυτήν είτε γράφοντας είτε διαβάζοντας, μια  δήλωση  ζωής- με την έννοια, ότι  κάθε φορά,  που επιλέγω και επιζητώ τη διαδικασία της,  είναι σα  να δίνω μια «ψήφο εμπιστοσύνης» στη ζωή- αν συμφωνήσουμε , βέβαια,  ότι από τα ων ουκ άνευ της ζωής είναι  η άρθρωση λόγου και, κυρίως,  η παραδοχή αισθήσεων,  μαζί και η τιμητική , τελικά, διατύπωση/ ονομάτισή τους.
Και αυτή η διαδικασία είναι κατά περίπτωση  μοναδική, γιατί μοναδικός είναι και ο καθένας μας. Η ποίηση  είναι για μένα   μια δικαίωση του υποκειμενικού της ματιάς και  της βίωσης της πραγματικότητας. Είναι ο θρίαμβος της αλήθειας του ρεαλισμού,  που λέγεται υποκειμενικότητα. Κι αυτό δεν έχει αυθαιρεσία. Έχει την ευθύνη,  που  ζητά από εσένα  τη συνειδητοποίηση της σύνδεσης σου με τα πράγματα,  πριν τα αγγίξεις  με το μαγικό σου ραβδί, πριν  προσπαθήσεις να τα μεταμορφώσεις.

maria litsopoulouΓια το θεατρικό της έργο για παιδιά με τίτλο «Ένα αστέρι στη γη» μας μιλάει η συγγραφέας και σκηνογράφος Μαρία Λιτσοπούλου. Το έργο «Ένα αστέρι στη γη», είναι εμπνευσμένο από ένα ταξίδι στην Ιταλία, και γράφτηκε το 1990. Έχει ανέβει το 1999 στο Θέατρο Τζένη Καρέζη, σε σκηνοθεσία Μαρίας Λιτσοπούλου, ενώ παιζόταν, για μια σεζόν, στα πλαίσια της εκπομπής της ΕΡΤ1 «Οι παπαγάλοι μας». Εκδόθηκε για πρώτη φορά από τις εκδόσεις Κουίντα το Μάρτιο του 2015